Nasıl Bir Açılış Sayfası Deneyimi Sunmalıyız ? (Landing Page)

Nasıl Bir Açılış Sayfası Deneyimi Sunmalıyız ? (Landing Page)

Landing page, yani açılış sayfası, kullanıcıların reklamlarınıza tıkladıktan sonra görüntülediği sayfadır. Başka bir deyişle web sitenizin kullanıcıları karşıladığı sayfalardır da diyebiliriz.

Google, reklamların kalitesini düzenli olarak değerlendirir, bunun temel sebebi, Google’ın en büyük hedefi ile yakından ilişkilisi olan kullanıcıların aradığı şeyi kolayca bulabilmesini sağlamaktır. Organik sonuçlardan da görebileceğiniz gibi Google algoritmaları bize sürekli doğru, ilgili içeriği getirmeye çalışır ve bu doğrultuda kendini geliştirmektedir. Google, reklamlarda da aynı bakış açısını korumaktadır. Bu yüzden reklamlarınızın kalitesini değerlendirirken bir takım kriterleri göz önünde bulundurur. Bu kriterlerden birisi de açılış sayfası deneyimidir. Google, değerlendirmeler sonucunda her bir anahtar kelimeniz için ayrı ayrı kalite puanı belirler. Belirlenmiş olan kalite puanları reklamların gösterime uygun olup olmadığını etkilediği gibi doğrudan reklamlarınızın maliyetini de etkiler. AdWords hesabınızın bir kalite puanı yok ama her anahtar kelime özelinde bir kalite puanı belirlenmektedir ve bu doğrultuda kalite puanı ve verdiğiniz teklif çarpılır ve sıralama değeriniz hesaplanarak reklamlarda kaçıncı sırada yer alacağınız hesaplanmaktadır. Kaliteyi etkileyen en önemli faktörlerden bir tanesi de açılış sayfanızın son kullancıya sunduğu deneyimdir.

Kullanıcılara İyi Bir Açılış Sayfası Deneyimi Sunmak İçin Neler Yapılmalı?

Açılış sayfanızın alaka düzeyini etkileyen en önemli faktörlerden birisi uyumluluktur. Kullanıcıları yönlendirdiğiniz sayfanın (landing page), oluşturmuş olduğunuz reklam ve hedeflediğiniz anahtar kelime ile alakalı olduğundan emin olmalısınız.

Açılış sayfanızın hızı, kullanıcılara yaşatacağınız deneyimi doğrudan etkileyecektir. Bundan dolayı açılış sayfanızın hızlı açıldığından emin olmalısınız.

Açılış sayfanızda ilgili ürün/hizmetlerinizi açık bir şekilde açıklamalısınız. (Eğer bir kullanıcı saç düzleştirici arıyorsa onu saç düzleştiricilerin olduğu sayfaya yönlendirin. Bunun yerine hem saç kurutma makinası hem de saç maşalarının olduğu bir sayfada saç düzleştirici araması için zaman kaybetmesine sebep olmamalısınız.)

Açılış sayfanızın tüm cihazlarda doğru bir şekilde çalıştığından emin olmasınız.

Açılış sayfalarınızda kullanacağınız metinler ve görsellerin kopya olmamasına özen göstermelisiniz.

Açılış sayfanızda işletmeniz hakkında kısa bilgiler vermeniz kullanıcılara güven sağlayabilir aynı zamanda işletmenizin iletişim bilgilerini de kullanıcıların zorlanmadan bulabileceğinden emin olmalısınız.

Kullanıcıların sitenizde dolaşımını engelleyecek fonksiyonlardan uzak durmaya çalışın. Kullanıcılar sitenizde rahat dolaşabilmeli. Aynı zamanda olumsuz deneyim yaşatabilecek pop-up’ları kullanmamaya özen göstermelisiniz.

Eğer açılış sayfanız, kullanıcıların bilgisini aldığınız bir forma sahipse bu bilgileri neden aldığınızı ve gizliliğe verdiğiniz değeri şeffaf bir biçimde anlatmalısınız.