Google Adwords Reklam Vermeden Önce Dikkat Etmeniz Gereken 15 Şey

1.Kimi hedefleyeceksiniz? Hedef kitleniz kimlerden oluşuyor?

Reklamlara başlamadan önce mutlaka kimi hedefleyeceğinizi masaya yatırmalısınız. Bu tüm reklam stratejinize etki edecek bir durumdur. Örneğin bebek maması satan bir e-ticaret sitenizin olduğunu düşünürsek, öncelikli hedef kitleniz en az bir bebek sahibi olan ebeveynler olacaktır.

2.Hedef kitlenizi tanıyor musunuz?

Bir önceki örnek üzerinden devam edelim. Yeni bebeği olmuş ebeveynleri hedeflemeye karar verdiğimizi düşünün. Peki bu kitle hangi sitelerde geziniyor? Hangi anahtar kelimeleri arıyor? Tüm bunların dijital analizini yapmak, reklamlarınızın daha odaklı bir kitleye gösterilmesini sağlayabilir.

3.Reklam verme amacınızı netleştirin.

AdWords reklamlarına başlamadan önce mutlaka reklam verme amaçlarınızı belirlemeniz gerekiyor. Reklam metinleriniz, görselleriniz, açılış sayfalarınız hepsi bu amaçlara göre düzenlenmiş olmalıdır. Örnek verecek olursak, reklam verme amaçlarınız bir ürün veya hizmet satışı, bir marka bilinirliği oluşturma, mağaza ziyareti veya bir uygulama indirme olabilir.

4.Hangi Adwords reklam türlerini kullanmayı planlıyorsunuz?

Hepimizin bildiği gibi Google AdWords’te bir çok kampanya türü bulunmaktadır. Peki bunların hangileriyle başlamayı planlıyorsunuz karar verdiniz mi ? Karar vermelisiniz çünkü bunların her biri ayrı ayrı planlanması gereken reklam modelleri olacaktır. Bizim önerimiz kullanabileceğiniz tüm reklam modellerini kullanmaya çalışmanız yönünde olacaktır. Aldığınız performansa, yapacağınız testlere göre kampanyalarınızın önceliğini belirleyebilirsiniz.

5.Anahtar kelimelerinizi belirleyin.

Anahtar kelimeler, kullanıcıların arama motorlarında yaptığı aramalarla eşleşir ve reklamlarınız tetiklenir. Belirleyeceğiniz anahtar kelimelerin ürün, hizmet veya markanızla ilişkili olması gerekir. Anahtar kelime analizi yapmak için piyasada kullanabileceğiniz bir çok ücretli / ücretsiz araç bulunmaktadır. Google Keywords Planner bunlardan birisidir.
Google Keywords Plannner’ı kullanarak yeni anahtar kelime fikirleri keşfedebileceğiniz gibi, anahtar kelimelerin aranma hacimleri ve ortalama maliyetleri hakkında da bilgiler edinebilirsiniz.

6.Peki ya negatif anahtar kelimeler ?

Negatif anahtar kelimeler standart anahtar kelimelerin aksine arama sonuçlarında belirlenen kelimelerde reklamlarınızın görüntülenmesini engellemek amacıyla kullanılan bir anahtar kelime eşleme seçeneği türü ve optimizasyon yöntemidir. Örneğin AdWords hesabınızda “erkek gömlek” anahtar kelimesinin olduğunu düşünelim. Kampanyalarınıza hiç bir negatif anahtar kelime eklemezseniz kullanıcılar arama motoruna “erkek gömlek nasıl ütülenir, “rüyada erkek gömlek almak” gibi arama sorgularında da reklamlarınız tetiklenir. Bu tür gereksiz tıklamaların önüne geçebilmek için anahtar kelimelerinizle ilişkili negatif anahtar kelimeleri de analiz etmelisiniz.

7.KPI’larınızı belirleyin (Anahtar Performans Göstergeleri yani kısaca sayısal göstergeler) Adwords reklamlarınızın hedeflerinize ulaşıp ulaşmadığını görebilmek için ölçmeniz ve takip etmeniz gereken metrikleri belirlemelisiniz.

8.Google Analytics kullanın

Reklam stratejilerinizde verdiğiniz kararların iyi mi yoksa kötü mü olduğunu anlamak ve ardından, ilerlemeye devam ederken değişikliklerin nasıl bir etkiye yol açtığını ölçümlemek adına websitenize gelen trafiği izlemelisiniz. Bu nedenle Google Analytics’e ihtiyacınız olacağını bilmelisiniz.

9.Google Analytics etiketinin tüm sayfalara eklendiğinden emin olun Google Analytics verileri bir java script kodu ile çeker. Bu kodun olmadığı sayfalarda herhangi bir istatistik alamazsınız. Veri kayıplarını önlemek için eklemeniz gereken kodun tüm sayfalarda olduğundan emin olmalısınız.

10.Dönüşüm izlemeyi kurduğunuzdan emin olun. Reklamlarınızın ne sıklıkla amacına ulaştığını görebilmeniz için dönüşüm izlemeyi kurmalısınız. Makro seviyede (satın alma, randevu alma, rezervasyon yapma) ve mikro seviyede (bülten üyeliği, test sürecini başlatma) hedefleriniz için ayrı ayrı dönüşümleri takip edebilirsiniz.

11.Websitenizin açılış hızını optimize edin Websitenizin açılış hızı hem ziyaretçilerinize daha iyi bir deneyim sunabilmek hemde AdWords hesabınızın kalite puanını iyileştirmek açısından son derece önemlidir. Kimse yavaş yüklenen bir sitede zaman geçirmek istemez. Özellikle websitenize çektiğiniz her kullanıcı için bir ödeme yapıyorsanız, bu maddeyi fazlasıyla dikkate almalısınız.

12.Websitenizin mobil uyumluluğunu kontrol edin Günümüzde insanların büyük bir çoğunluğu evde, iş yerinde, ulaşım halinde, sokakta akıllı telefonları ile internete bağlanıp websitelerine erişiyorlar.
Bu oran her geçen gün yükselmeye devam ediyor. Durum böyle olunca AdWords reklamlarına başlamadan önce websitenizin farklı ekranlarda stabil olarak çalıştığından emin olmalısınız. Websitenizin mobil uyumluluğunu kontrol etmek için aşağıdaki linki kullanın :

https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/?hl=tr

13.Reklam verme hedeflerinize göre açılış sayfaları oluşturun Landing Page’ler belirli bir kitleye veya hedefe yönelik özel olarak tasarlanmış sayfalardır. Asıl amaç kullanıcıların dikkatini dağıtmadan istenilen etkinliğin (satın alma, kayıt olma, rezervasyon yapma v.b) gerçekleştirilmesini sağlamaktır. İyi tasarlanmış Landing Page’ler dönüşüm oranlarını ciddi şekillerde arttırmada yardımcı olabilir.

14.Call To Action kullanımı (Harekete Geçirici Mesaj) CTA, sitenizi ziyaret eden kullanıcıları harekete geçirmek için kullandığınız mesajlardır.  Call to Action’ları bir pdf indirmek, online rezervasyon yapmak, bir seminer kaydı oluşturmak gibi bir çok alanda değerlendirebilirsiniz. Web sayfanızın uzunluğuna göre harekete geçirici mesajlarınızı birkaç kez kullanabilirsiniz.

15.TEST, TEST ve TEST

Tüm kontroller tamamlandı, kampanyalar yayına başladı. Her şey bitti mi?
Hayır. Asıl serüven şimdi başlıyor. Tüm yaptığınız planlamaları, reklam metinlerini, bannerlarınızı, landing pagelerinizi test etme zamanı geldi.
Dönüşüm oranlarınız hiçbir zaman %100 olamayacağına göre, yaptığınız dönüşüm oranı optimizasyonu çalışmalarınız da hiçbir zaman son bulmayacaktır. Her zaman uzman ekiplerden yardım almanızı tavsiye ederiz.

Kolay gelsin.

Yorum yap