YouTube’un Yeni Reklam Araçları Kullanıma Sunuldu

Youtube, New York’taki Advertising Week’de yeni araçlar duyurdu . Bu araçlar, reklam verenlerin, alakalı mesajlarla kitlelerine ulaşmalarına yardımcı olmak için tasarlanan yeni özellikler, gelişmiş hedefleme seçenekleri, yaratıcı tekliflere ve ölçüm araçlarına dokunuyor.

Google, reklamverenlerin dikkatini tanıttığı yeni reklam araçları ile Youtube’un üzerinde tutmaya çalışıyor.

Director Mix”

Director mix; bir pazarlamacının, ticari videoların, seslendirmelerin ve kopya varyasyonlarının farklı kesimleri gibi birden fazla reklam yapı taşı yüklemesine izin vermek için oluşturuldu ve otomatik olarak binlerce reklam oluşturulabilecek. Böylelikle, bir tüketici belirli bir ürünü veya hizmeti aradığında, artık YouTube’daki verilere dayalı en alakalı reklamlar sunulabilecek.

YouTube’un tamamıyla yeni bir aracı olan Director Mix, markaların, tüketici profiline dayalı reklamların birden çok sürümünü oluşturmalarına yardımcı olabiliyor. Director Mix, diğer Google hizmetleri üzerinde gerçekleştirilen eylemler temel alınarak özel kitlelere uyarlanmış çok sayıda reklam oluşturabilir.

Global araştırma şirketi olan Ipsos, insanların çevrimiçi video reklamlarının televizyon reklamlarıyla karşılaştırıldığında üç kat daha fazla dikkat ettiklerini ortaya koyan araştırmayı gerçekleştirdi. Çevrimiçi video içerik üreticilerinin gözden çıkardıkları reklam harcamaları, sosyal medyada yer alan YouTube videoları için diğer harcamalardan kat ve kat fazla olduğu gözlemleniyor.

Markaların doğru kitleye ulaşması için reklam öğesini test etmeniz gerekiyor. Medya bütçenizi çok fazla harcamadan önce video kampanyanızı test ederek işe yarayanları belirleyip, işe yaramayanları düzeltebilirsiniz. Bununla birlikte, her kitle için özel olarak hazırlanmış, aynı reklamların farklı sürümlerini uygulamak için Director Mix’i kullanabilirsiniz.

Director Mix, farklı uzunluklardaki videoların birbirine bağlamasına ve reklam alışverişlerini optimize etmelerine olanak tanır. Örneğin, altı saniyelik bir tampon reklam, birinin dikkatini çekmede daha etkili olabilir ve bu da daha sonra 15 veya 30 saniyelik bir reklamla takip edilebilir.

Youtube Director Mix, Google Haritalar’da ziyaret edilen konumları, arama sorgularını, yüklü uygulamaları veya indirilen içeriği içerebilir. Google’ın bu genişletilmiş yeteneği örneği, kayaklarda arama yapmış, yakınlarda bir tesisi ziyaret etmiş veya iz haritaları olan bir uygulamayı indirmiş olan kayak meraklılarına ulaşıyor.

Directör Mix ile reklamverenler bir reklamın farklı anlamlı çekilmiş farklı segmentlerini ayrı ayrı yüklediklerinde, YouTube bu segmentleri değişik sıralarda birleştirerek, aynı ürün için binlerce farklı reklam varyasyonu oluşturabiliyor. Böylece reklamverenler YouTube’da video seyreden kullanıcıların karşısına her seferinde farklı bir reklam videosu ile çıkma imkanı buluyorlar.