Google Adwords’te Maliyetler Nasıl Belirlenir?

Google Adwords de minimum bir ödeme yapmak zorunda olmadığımızdan hesap bütçemizi kendimiz belirleyebiliriz ve günlük zaman dilimlerine bölebiliriz. Ancak reklam vermeden önce bir hedef ve strateji belirlememiz ve belirlediğimiz hedefler doğrultusunda bir bütçe belirlememiz gerekir. Kullanıcılar Google’da arama yaptıklarında Adwords bu arama için çıkabilecek reklamları ve bu reklamlar arasındaki sıralamayı belirler, bunu belirlemek için bir açık artırma yapar. Bu açık artırmaya girebilmemiz için tıklama, gösterim veya dönüşüm gibi hedeflerden bir tanesini belirlememiz ve bu hedef doğrultusunda teklif stratejisi uygulamamız gerekir.

WEB SİTENİZE DAHA FAZLA TRAFİK Mİ ÇEKMEK İSTİYORSUNUZ?

   Reklamlarınızın tıklama almasını sağlamanız için, TBM (Tıklama Başına Maliyet) teklifini vermenizde fayda vardır. TBM teklifi vererek kullanıcıları sitenize çekebilir ve trafiğiniz artırabilirsiniz. Anahtar kelimelerinizin her birine ödemek istediğiniz en yüksek tutarı yani maksimum TBM teklifini belirlersiniz, yapılan tıklamalar vermiş olduğunuz maksimum TBM teklifi üzerinden değerlendirilir. Bu şekilde sadece yapılan tıklamalar için ücret ödersiniz.

HEDEFİNİZ MARKA BİLİNİRLİLİĞİ YARATMAK VEYA ÜRÜN TANIMI YAPMAKSA;

Bunun için reklamlarınızın gösterimlerine odaklanmanız gerekir. BGBM (Bin Gösterim Başına Maliyet) teklifini kullanmalısınız. Gösterimlere odaklanarak marka bilinirliliğinizi artırabilir ya da yeni bir ürününüzün tanıtımını yapabilirsiniz. BGBM teklifini sadece Google Görüntülü Reklam Ağında verebilirsiniz. Bu teklifi kullandığınızda reklamlarınızın Google Görüntülü Reklam Ağında aldığı gösterimlerin sayısına göre ücret ödersiniz.

ÜRÜN SATIŞI YAPIYORSANIZ YA DA KULLANICILARIN SİTENİZLE BAĞLANTIDA KALMASINI İSTERSENİZ;

Sitenize gelen kullanıcıların bir işlem yapmasını istiyorsanız dönüşüm hedeflemeniz doğru olabilir. Bunun için EBM (Edinme Başına Maliyet) teklifini kullanmanız gerekir. Web sitenize gelen kullanıcıların sitenize kaydolması ya da ürün satın alması gibi bir beklentiniz varsa EBM teklifi ile bunu kolaylaştırabilirsiniz. EBM teklifinde yine yapılan tıklamalar için ödeme yaparsınız ancak Adwords, reklamlarınızdan daha fazla dönüşüm elde etmenizi sağlamak için teklifleriniz otomatik olarak ayarlar.

REKLAM MALİYETLERİNİ NASIL KONTROL EDEBİLİRİZ?

Reklam hedefimizi belirlediğimize göre şimdi maliyetleri nasıl kontrol edebileceğimize bakalım. Öncelikle ne kadar harcama yaptığımızı kontrol etmek için bir günlük bütçe belirlememiz gerekir. Günlük bütçe her bir kampanya için maksimum harcama yapacağınız ortalama tutardır. Belirlemiş olduğunuz maksimum TBM teklifi açık artırmaya dayalı olduğundan, genelde maksimum TBM teklifinin altında bir ücret ödersiniz. Günlük bütçenizde bu duruma göre değişebilir ya da günlük bütçenizi maksimum %20 daha fazla tıklama olarak aşabilirsiniz. Bu %20 daha fazla tıklanma oranı kampanyanızın düşüş de olduğu günlerin telafisini sağlar. Fakat günlük bütçenizi aşsanız bile kampanyanızın bütçesi, bir aylık fatura sonunda bir aydaki gün ortalamasının (30,4) çarpımından daha yüksek bir ücret belirlemez. Dilerseniz maksimum TBM tekliflerini düşürebilirsiniz, ancak teklifleri düşürmeniz durumunda reklam konumunuz değişir. Reklamlarınız vermiş olduğunuz TBM teklifine göre sağ tarafta, alt kısımda ya da ilk sayfanın dışında gözükebilir. İsterseniz TBM teklifinizi otomatik teklif olarak da verebilirsiniz. Adwords, otomatik teklif verdiğinizde günlük bütçenize göre maksimum tıklama almanızı sağlar. Eğer maliyetlerinizi düşürmek istiyorsanız kalite puanlarını güçlendirmeniz gerekir. Kalite puanlarını güçlendirmek için uygun anahtar kelimeler seçmelisiniz. Anahtar kelimelere uygun reklam metinleri yazmanız kalite puanlarında artış olmasını sağlayabilir. Kalite puanlarınızı artırmanız için önemli olan bir unsur da anahtar kelimelerini yönlendirdiğiniz web sayfalarıdır. Web sayfalarınız anahtar kelimeleriniz ile alakalı olması gerekir. Kullanıcıların aradığı kelimeler ile alakalı olmanız tıklama oranınızı artırabilir. Bu şekilde kalite puanınızın artmasını sağlamış olursunuz. Dilerseniz Adwords hesabınızdan Faturalandırma Özeti sayfasını kullanarak günlük reklam maliyetlerinizi, yapmış olduğunuz ödemeleri ve ayrıntılı bilgileri görebilirsiniz.

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01