Google Adwords Reklam Performansı ve Analiz

Web sitelerine ziyaret çekmek için ödemeli kanalları kullanan işletmelerin eksik kaldığı en önemli noktalardan bir tanesi yapılan reklam kampanyalarının performansını ölçmemektir. Veri toplamak ve bu verileri değerlendirmek için bir alt yapınız hazır değilse, Google Adwords reklamlarına yaptığınız yatırımları ölçemez, cebinizden kayıp giden paraları kontrol edemeyebilirsiniz.Yapılan yatırımın performansını analiz eden bir işletme gereksiz maliyetlerin önüne geçebilir, performansı iyi olan kanalların geri dönüşlerini artırabilir. Google Adwords hesabınızın performansınızı artırmak için bakmanız gereken temel segmentlerden bazılarını birlikte ele alalım.
google-reklam-performansi
CİHAZLARIN PERFORMANSINI KONTROL EDİN. Google Adwords hesabınızın “Bölümlere ayır” segmentinden cihazları seçtiğiniz zaman, reklamlarınızın cihazlara göre performansını görebilirsiniz. Bu sayede reklamlarınızın cihazlara göre nasıl performans gösterdiğini değerlendirme şansına sahip olabilirsiniz.

ARAMA SORGULARI RAPORLARINI SIK SIK KONTROL ETMELİSİNİZ.

Bu raporu çalıştırdığınız zaman anahtar kelimelerinizi tetikleyen tüm arama sorgularını görebilirsiniz. Bu sayede işletmenizin hedefleri kapsamına girmeyen anahtar kelimeleri engelleme şansına sahip olur, sizin için değerli olan anahtar kelimeler için farklı reklam stratejileri üretebilirsiniz.

COĞRAFİ BÖLGELERİN PERFORMANSI.

Reklamlarınızı yayınlamakta olduğunuz bölgelerin performansını analiz etmelisiniz. Bu rapor sayesinde İşletmenize ilgi duymayan bölgelerde gereksiz harcamaları sınırlandırabilir, rekabetin düşük olduğu bölgelerde farklı kampanya kurguları düzenleyerek maliyetlerinizi düşürebilirsiniz. Yukarıda bahsetmiş olduğunuz performans değerlendirmelerini tüm Google Adwords kullanıcıları kolay ve zahmetsiz bir şekilde gerçekleştirebilir, fakat sadece bunlar yeterli olmayacaktır. Google Adwords hesabınızın performansını artırmak için öncelikle işletmenizin makro ve mikro hedeflerini belirlemelisiniz. Makro hedeflere satın alma, rezervasyon yaptırma gibi örnekler verebiliriz. Mikro hedefler ise bültene kayıt olma, ilgili trafiği tespit etme gibi gerçek hedefinizi destekleyici unsurlardan oluşmaktadır. Belirlenmiş hedeflerin performansını artırmak için yapılan çalışmalarda sadece Google Adwords istatistiklerine bakmanız yeterli olmayacaktır. Bu durumda oyuna dahil etmeniz gereken bir araç daha vardır, Google Analytics. Google Analytics ile ziyaretçilerinizle olan etkileşimlerin ne kadar etkili olduğunu ölçebilir işletmenizin daha iyi sonuçlar almasınına katkıda bulunabilirsiniz. Analytics verilerini ayrıntılı bir şekilde bölümlendirmek ve işletmenize uyarlamak karmaşık bir işlem gibi görünse de işletmenize katkısı çok büyük olacaktır.

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01