Google Adwords Reklamlarında İlk Sıraya Nasıl Çıkarım?

Google Adwords reklamları, Google’da ilk sıraya çıkmanın en kolay, en hızlı ve çoğu zamanda en efektif yoludur. Google AdWords kullanarak sizlerde dilediğiniz kelimede, istediğiniz ülkede, her hangi bir zaman diliminde Google arama sonuçlarında ilk sıraya çıkabilirsiniz. Tabii ilk sıraya çıkabilmeniz için reklam oluştururken belli başlı unsurları en doğru ve en etkili şekilde kullanmanız gerekmektedir. Google Adwords reklamlarıyla ilk sıraya nasıl çıkarım sorusunun cevabı için uygulamanızı tavsiye ettiğimiz bilgiler aşağıda adım adım sunuyor olacağız.

GOOGLE ADWORDS NASIL ÇALIŞIR ?

Öncelikle sistemin nasıl işlediğini bilmek bu yola çıkarken en önemli adımdır, Google AdWords’ün işleyişi internet reklamcılığı sektöründe ki diğer tüm şirketlerden daha kolay ve anlaşılırdır. Sizlerde hemen bir Google AdWords hesabı oluşturarak sadece bir kaç adımı tamamladıktan sonra Google arama sonuçlarında ilk sırada yer alabilirsiniz. Size en uygun olan anahtar kelimeyi seçip, günlük bütçenizi belirledikten sonra reklamınız Google tarafından yayına alınır.
Reklamınız Google tarafından yayına alındıktan sonra eğer sizin seçtiğiniz anahtar kelimeyi Google’da arayan bir kullanıcı olursa arama sonuçlarının üst veya sağ kısmında reklamınız görüntülenir. Seçtiğiniz anahtar kelimeyi sizden önce seçen veya sizden sonrada seçecek başka kullanıcılarında olacağını varsayarsak reklamınız arama sonuçlarının üstte 3, sağ kısımda ise 8 reklam alanından bir tanesinde yer alır. Bu sıralamayı belirleyen unsurlar günlük bütçeniz doğrultusunda vermiş olduğunuz teklif ve kalite puanıdır. Aynı anahtar kelimeye reklam veren birçok kişiden günlük bütçeyi en yüksek belirleyen kişinin reklamı en üstte yer alır demek Google Adwords’te ne yazıkki doğru değildir, bunun yerine en iyi sıralama değerine sahip reklam veren en üst sırada yer alır demek daha doğrudur. Sıralamanın işleyişi vermiş olduğunuz teklif ve anahtar kelime kalite puanınızın çarpımıyla oluşur ve süreç içerisinde almış olduğunuz tıklamalarla birlikte oluşan tıklama oranınızla etkilenerek değişkenlik gösterebilir. Genelde tüm reklam verenler hedef anahtar kelimelerinde ilk sıralarda yer almak isterler, bu hedef için yapılması gereken iyileştirmeleri aşağıda sıralıyor olacağız.

ANAHTAR KELİME

Google AdWords’ün en hassas noktası şüphesiz ki anahtar kelimelerdir. Sonuç itibariyle yanlış bir anahtar kelime ile reklamınız ve tüm çabalarınız hiç bir işe yaramayabilir. Reklam ile ilgili en doğru anahtar kelimeyi belirleyebilmek için önceden bir analiz yapmanız ve birçok anahtar kelime türetmeniz gerekecek. Analiz bitiminden sonra, önceden türettiğiniz anahtar kelimelerden en doğru olanını seçip iyi bir reklam çalışması yaptığınızda, reklamınız doğru anahtar kelime sayesinde beklentilerinizin üzerinde bir performans bile gösterebilir. Doğru anahtar kelime seçiminden sonra da anahtar kelime eşleme seçeneklerine dikkat ederek hedefinizle alakalı olmayan tıklamalardan kaçınmalı ve geniş, sıralı, tam ve plus olmak üzere doğru eşleme seçeneğini belirlemelisiniz.

SEKTÖR İÇİ ARAŞTIRMA

sektor-ici-arastirma

Anahtar kelime arayışındayken doğru anahtar kelimeyi belirlemede size en çok yardımcı olacak araçlardan bir tanesi Google Adwords anahtar kelime aracı ve burada belirlemiş olduğunuz anahtar kelimelerin aranma hacimlerini de Google Arama Trendlerinden kontrol edebilirsiniz. Ayrıca belirlemiş olduğunuz anahtar kelimelerde manuel aramalar yaparak reklam veren rakiplerinizi de inceleyip gerekli değerlendirmeler yapabilirsiniz, bu konuda kullanabileceğiniz bir diğer dış araç olarak Semrush ’tan faydalanabilirsiniz.  Sektörünüzünden, AdWords reklamlarında etkili olmayı başaran firmaları veya kullanıcıları gözlemleyerek, reklam sürecinde nasıl bir yol izlediklerini araştırarak, neler yapmanız ve ya neler yapmamanız gerektiğini daha iyi kavrayabilir ve kendinize bu doğrultuda bir yol çizebilirsiniz.

REKLAM METİNİ VE KALİTE PUANI

En az diğer unsurlar kadar reklam metinlerinin de reklamın başarısı üzerinde büyük rolü vardır. Reklam metinlerinin ilgi çekmesi ve reklamı özetler nitelikte olması, dikkat çekerek hedefe yönlendirir olması gerekir. Reklam metinlerinin tıklanma oranı AdWords kalite puanını olumlu etkiler. AdWords kalite puanı da reklam sıralamasını etkilediğinden dolayı reklam metinlerinin en doğru şekilde yazılmasını öneriyoruz. Bunun için testler yapabilir ya da birden fazla reklam metni oluşturarak en iyi sonucu veren ve en çok tıklama oranlarına sahip olanlar arasında değerlendirmeler yapmanızı tavsiye ederiz.

GÜNLÜK BÜTÇE

adwords-butce-belirleme
Seçtiğiniz anahtar kelimeyi sizden önce seçen veya sizden sonrada seçecek başka kullanıcılarında olacağını varsayarsak aynı anahtar kelimede birden çok reklam veren olabilir. Reklam sıralamasını AdWords kalite puanı dışında etkileyen bir diğer unsur vermiş olduğunuz teklif olduğu için günlük bütçeniz doğrultusunda alacağınız tıklamalarla gelen ziyaretçileriniz reklam performansınızı ve elde edeceğiniz geri dönüşleri olumlu yönde etkileyecektir. Kalite puanınızı yükselterek bir tıklama için ödeyeceğiniz ortalama maliyetinizi düşürerek günlük bütçenizi de en efektif şekilde belirlemek  doğru sırada doğru bütçeyle maksimum performansı sağlamaya büyük seviyede yardımcı olacaktır.  

ZAMAN PLANLAMASI

zaman-planlamasi
Reklam oluştururken doğru hedef kitleye anahtar kelimeler sayesinde büyük anlamda zaten ulaşılıyor fakat doğru zaman aralığını belirlemek reklamın etkileşim ve performansını kat kat arttırmaya yardımcı olacaktır. Kullanıcının neyi ne zaman aradığını az çok tahmin ederek ve önceden yaptığınız araştırmalardan da zaman dilimine bir miktar pay çıkartarak hangi zaman dilimlerinde reklamınızın yayınlanacağını ayarlayabilirsiniz. Belirlediğiniz bu değişikliklerin etkisiyle kimi zaman en üstte yer alabilir, reklamınızdan rakip firmalara nazaran daha fazla performans elde elde edebilirsiniz. Tabiiki tahminle tüm süreci yönetiyor olamayacaksınız bu nedenle analytics verilerini de takip ederek geri dönüşümleri tespit etmeli ve en iyi saatleri belirlemelisiniz. Örnek olarak eğer en iyi geri dönüş getiren saatler sabah 10 ile akşam 17:30 arasında gerçekleşiyorsa bu saat dilimleri arasında tekliflerinizi otomatik olarak arttırabilirsiniz. Aynı stratejiyi haftanın günleri ve ayın belirli zamanları içinde belirlemenizi öneririz.

GOOGLE ADWORDS UZMANLARI

reklam-optimizasyonu
Google AdWords uzmanları sertifikalı, AdWords hakkında yeterli bilgi ve yeteneğe sahip olan kişilerdir. Sizin için reklamlarınızı oluşturur ve yönetirler. Bir uzman ile çalışmanın en avantajlı yönü ise maliyeti en düşük seviyeye indirip en üst düzeyde verim almanızı sağlamasıdır. Gerek reklamlarınızın iyileştirilerek maliyetlerinizin düşürülmesi, gerek doğru bütçe tespitleri ve gerekse en iyi geri dönüşü sağlayacak yatırımların tespiti için Google Adwords reklam yönetim uzmanlarından destek almaktan çekinmeyiniz. Bir çok reklam hesabı yöneten bir Adwords uzmanı hem tecrübesi hem de hızlı karar alma özellikleriyle işlerinizi kolaylaştırıp hedeflerinize ulaşmanızda yardımcı olabilecektir.  

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01