Görüntülü Reklam Ağı Reklam Boyutları

Google’ın reklam platformu olan AdWords üzerinden görüntülü reklam ağı (Google Display Network) aracılığı ile banner, video veya metin reklam yayını yapmakta mümkündür. Banner reklamlarında Google, kullanıcılarına çok çeşitli reklam formatları ve reklam boyutları sunmaktadır. Bu reklam formatlarının boyutlara göre sıralanışı şu şekildedir;


BANNER REKLAM

300×250 (Orta Boy Dikdörtgen): Reklam verenler ve yayıncı siteler tarafından banner reklam formatında en çok tercih edilen boyutların başında gelir. Reklam verenlerin en doğru şekilde oluşturduğu, yayıncıların da doğru alanlara yerleşim yaptığı reklamlar da etkileşim oranının yüksek olduğu gözlemlenmiştir.


336×280 (Büyük Dikdörtgen): Orta boy dikdörtgenden biraz daha büyük olması sebebiyle daha önce göze hitap eder. Kullanım oranı orta boy dikdörtgen ile bire bir sayılabilir.


728×90 (Leaderboard): Kullanıcı etkileşimini artırmaya yönelik bir boyuttur. Banner reklamlarda okunmayı kolaylaştırdığı için genellikle tercih sebebidir.


468×60 (Banner):Leaderboard’ın küçültülmüş halidir. Etkileşimin az olması sebebiyle reklam verenler ve yayıncılar tarafından pek fazla tercih edilmeyen bir boyuttur.


250×250 (Kare), 234×60 (Yarım Banner), 200×200 (Küçük Kare), 180×150 (Küçük Dikdörtgen), 125×125 (Düğme), 120×240 (Dikey Banner): Banner reklam boyutlarının en küçükleridirler. Etkileşimin az olması sebebiyle reklam verenler ve yayıncılar tarafından pek fazla tercih edilmeyen boyutlardır.


120×600 (Dikey): Leaderboard’ın dikey şekli olarak düşünülebilir. Sitelerin sağ veya sol köşelerinde kullanılır ve etkileşim oranı oldukça fazladır.


160×600 (Geniş Dikey): Dikey boyuttun etkileşimini artırmak adına biraz daha genişletilmiş halidir.


970×90 (Büyük Leaderboard): Banner reklamlarında etkileşim oranının çok yüksek olduğu kanıtlanmış bir boyuttur. Doğru ve ilgi çekici bir biçimde kullanıldığı taktirde reklamdan üst düzey performans alınabilir.


 

 

970×250 (İlan Tahtası): Büyük leaderboard’ın daha yüksek halidir. İçeriğin geniş olduğu reklamlarda öncelikli tercih sebebidir.


 

 

 

300×600 (Yarım Sayfa): Genellikle sitelerin sağ veya sol köşelerinde kullanılır. Etkileşimi yüksektir ve her geçen gün kullanımı artmaktadır.


300×1050 (Dikey):Banner reklam formatında ki en büyük boyuttur. Etkileşimin yüksek olmasına rağmen aşırı yüksek olması sebebiyle pek fazla tercih edilmeyen bir boyuttur.

 


METİN REKLAM

300×250 (Orta Boy Dikdörtgen): Metin reklamlarında en çok tercih edilen boyuttur. Genellikle reklam içeriğinin kısa ve net olduğu reklamlarda kullanılır. Etkileşim oranı yüksektir.


336×280 (Büyük Dikdörtgen): Orta boy dikdörtgene sığmayan reklam metinlerinden dolayı tercih sebebidir. Etkileşim oranı orta boy dikdörtgenle bire bir sayılabilir.


728×90 (Leaderboard): Metinlerin daha kolay okunabilmesi ve kullanıcıyı yormamak adına çoğunlukla kullanılan boyuttur.


468×60 (Banner): Leaderboard’ın küçültülmüş halidir. Etkileşimin az olması ve metin alanının kısıtlı olması sebebiyle reklam verenler ve yayıncılar tarafından pek fazla tercih edilmeyen bir boyuttur.


250×250 (Kare), 234×60 (Yarım Banner), 200×200 (Küçük Kare), 180×150 (Küçük Dikdörtgen), 125×125 (Düğme), 120×240 (Dikey Banner): Metin reklam boyutlarının en küçükleridirler. Etkileşimin az olması ve metin alanının kısıtlı olması sebebiyle reklam verenler ve yayıncılar tarafından pek fazla tercih edilmeyen boyutlardır.


120×600 (Dikey): Leaderboard’ın dikey şekli olarak düşünülebilir. Sitelerin sağ veya sol köşelerinde kullanılır ve etkileşim oranı oldukça fazladır.


160×600 (Geniş Dikey): Dikey boyuttun etkileşimini ve metin alanını genişletmek adına biraz daha genişletilmiş halidir.


970×90 (Büyük Leaderboard): Banner reklamlarında olduğu kadar metin reklamlarında da etkileşim oranının çok yüksek olduğu kanıtlanmış bir boyuttur. Doğru ve ilgi çekici metin başlıkları ve açıklamaları kullanıldığı taktirde reklamdan üst düzey performans alınabilir.


300×600 (Büyük Dikey): Metin içeriğinin uzun ve geniş olduğu reklamlarda öncelikli tercih sebebidir. Etkileşim oranı diğer reklamlara nazaran daha yüksektir.


VİDEO REKLAM

YOUTUBE VİDEO REKLAM

YouTube video reklamları, YouTube’da video izlemeden önce veya video izlerken karşımıza çıkan ve  5 saniyeden sonra izlemeyi atlamak için imkan sunan videolardır. Yayın içi Truview (Trueview In-Stream) reklamlar, Youtube içerisinde, Görüntülü reklam ağındaki videolarda, oyunlarda ve uygulamalarda yayınlanabilir. Eğer kullanıcı video reklamı atlamazsa ücretlenmenin gerçekleşmesi için aşağıdaki opsiyonlardan birinin gerçekleşmesi gerekmektedir:

  • Kullanıcının video ile etkileşime geçmesi gerekir (örnek: reklama tıklamak gibi vb.)
  • Videonun 30 saniyeden uzun bir bölümünün izlenmesi gerekmektedir. Eğer video 30 saniyeden kısaysa tamamının izlenmesi durumunda ücretlendirilirsiniz. Video 30 saniyeden uzunsa örnek 57 saniye ise 30 saniyeden fazlası izlendiğinde ücretlendirilirsiniz.

Youtube’a ekleyebileceğiniz videonun maksimum boyutu 128GB’tır ve maksimum video süresi 11 saattir. 20GB’dan büyük videoları yüklerken karşılaşabileceğiniz sorunları en aza indirmek için tarayıcınızın güncel sürümünü kullandığınızdan emin olmalısınız.


MOBİL REKLAM

HTML TARAYICILARDA MOBİL REKLAM

320×50 (Mobil Leaderboard): Mobil platformda en çok tercih edilen reklam boyutlardan bir tanesidir. Ayrıca metin reklamlarında da animasyon şeklinde görüntülenir, önce metin başlığı daha sonra açıklama kısmı gösterilir.


320×100 (Büyük Mobil Banner): Mobil leaderboard’ın aksine metin reklamlarında metin başlığı ve açıklaması aynı sayfada gösterilir bu yüzden de etkileşim oranı daha yüksektir.


300×250 (Orta Boy Dikdörtgen): İçeriğin geniş olduğu reklamlarda kullanılır. Etkileşim oranı diğer reklam boyutlarından çok daha yüksektir.


250×250 (Kare): Orta boy dikdörtgenin büyüklüğünden rahatsız olan kullanıcılar tarafından kullanım oranı yüksektir. Etkileşim oranı ise orta boy dikdörtgene yakındır.


200×200 (Küçük Kare): Mobil reklam formatının en küçük boyutudur. Gösterim platformu mobil olduğundan dolayı diğer reklamlardan küçük olması etkileşim oranını pek fazla etkilemez. En az diğer boyutlar kadar etkili ve verimlidir.


WAP TARAYICILARDA MOBİL REKLAM

300×50, 216×36, 168×28: 6:1 en boy oranında ki reklam boyutlarıdırlar.


300×75, 216×54, 168×42: 4:1 en boy oranında ki reklam boyutlarıdırlar.

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01