Dijital pazarlamaya ara veren kaybedecek, hiç başlamayan ise ayakta kalamayacak.

Instagram, Facebook, YouTube ve Twitter canlı yayınları coştu. Canlı konserler, tarihi mekanlarda canlı İstanbul turları derken yeni bir paylaşım kültürü doğuyor. Ramazan ayında gün ışımadan sahurda başlayan canlı yayınlar akşam iftara ve sonrasına sarkıyor. Aynı zamanda karantina günlerinde sosyal medya kullanıcı sayısı da giderek yükseliyor

Evde kalanlar için canlı yayın seçenekleri televizyon ekranıyla sınırlı değil. Birbirinden farklı seçeneklerle canlı yayınlarda yemek tarifinden konserlere, canlı yayında şehir turundan sabah gün doğumunu takip eden yayıncılara kadar çok seçenek var. Tiyatro sanatçıları eski oyunlarını YouTube kanalları üzerinden paylaşırken, uluslararası üne sahip gösteriler yine online olarak ilk kez ortaya çıkıyor. Müzeler bütün online yayınlarını ücretsiz olarak paylaşıyor. Daha önce ücretli sunulan pek çok servis şu anda rahatlıkla izlenebilir hale geldi. Yani evde kaldığımız günler renklenmeye devam ediyor…

EVDE İNTERNETE AÇILAN PENCELER

Her akşam televizyon karşısında, akıllı telefonlar elimizde, Covid-19 salgınında Türkiye’deki rakamları takip ediyoruz. WhatsApp gruplarından gelen istatistiklere bulanmış yorumlar, Facebook paylaşımlarındaki karamsarlık, Instagram’daki klişeleşmiş paylaşımlar, YouTube kanallarında kendini tekrar eden sözcükler arasında yaşamak zor. Ancak canlı yayınlar ve YouTube kanallarından paylaşılan tiyatro, dans, konser, opera gösterileri hayatımızı renklendirdi. Instagram, YouTube, Facebook, Twitter üzerinden yapılan paylaşımlar evlerde internete açılan yeni pencereler oldu. Türk Telekom gibi Türkiye’nin internet omurgasını taşıyan kurumlar, fiber yatırımları, yeni veri merkezleriyle canlı yayınların yükünü taşımaya gayret ediyor.

DÜNYADA KULLANIM ARTTI

Dijital pazarlama dünyasını yakından ilgilendiren We Are Social 2020 raporu yayımlandı. Rapora göre, küresel çapta 3.8 milyar aktif sosyal medya kullanıcısı mevcut. Covid-19 salgınının beraberinde getirdiği yeni yaşam düzenine uyum süreci insanların günlük rutinlerini ve alışkanlıklarını değiştirdi. Salgın nedeniyle eve kapanmak zorunda kalan insanlar, bilgi almak, işlerini sürdürmek ve sosyalleşmek için sosyal medyayı daha yoğun kullanmaya başladı. We Are Social’ın ocak-nisan aylarını kapsayan raporuna göre, sosyal medyayı aktif kullananların sayısı 3.81 milyarı bulurken, dünya nüfusunun yüzde 49’unun sosyal medya kullanıcısı olduğu belirlendi. Bu oran, 2019 Ocak We Are Social raporunda yüzde 42 seviyesindeydi.

EN KALABALIK NÜFUS FACEBOOK

Son haftalarda evden çalışmanın ve sokağa çıkma yasaklarının artması ile sosyal medya kullanımında ciddi oranda artış oldu. We Are Social’ın raporuna göre, 2.5 milyar aktif kullanıcıya sahip Facebook, en fazla kullanıcıya sahip sosyal medya mecrası olurken, YouTube ve WhatsApp kullanan 2 milyar kullanıcı mevcut. WeChat’in 1 milyar kullanıcıya, son zamanlarda popülerleşen platform TikTok’un ise 800 milyon kullanıcıya ulaştığı görülüyor.

TÜRKİYE İLK 10’DA YER ALIYOR

Türkiye, Instagram ve Twitter’daki kullanıcı sayısı yoğunluğu açısından dünyadaki ilk 10 ülke arasında yer alıyor. Rapora göre son bir yılda Türkiye’de Instagram kullananların sayısı yüzde 3 artarak 39 milyona ulaştı. Nisan 2020 itibariyle dünyada en çok Instagram kullanıcısının olduğu altıncı ülkeyiz. Twitter kullanıcı sayısı ise yüzde 16 artarak 13.6 milyon oldu. En çok Twitter kullanıcısının olduğu ülkelere bakıldığında Türkiye’nin yedinci sırada olduğu görülüyor.

HAYATTA KALMAK İÇİN DİJİTAL

Dijital dünyanın pandemi döneminde yükselişini elbette ki sadece sosyal medya platformları ve buralardaki canlı yayınlar üzerinden okumak doğru olmaz. Şirketler de pazarlama faaliyetleri açısından bugünlerde eskisine oranla katbekat daha fazla sosyal medya ile içli dışlı olmak durumunda. Öyle ki şirketler açısından sosyal medyanın müşteri ilişkilerini sürdürmede geldiği kritik noktaya değinen Google SMB Premier Partneri EG Bilişim Teknolojileri’nin CEO’su Gökhan Bülbül, “Sosyal medyanın gücünü daha iyi anladığımız bir dönemden geçiyoruz. Pandemi sürecinde sosyal medya insanları hiç olmadığı kadar ulaşılabilir kılıyor. Salgın döneminde dijital pazarlamaya ve iletişime ara veren şirketler, bu dönem sona erdiğinde müşterileri ile aynı iletişimi kurmakta zorlanabilir. Bu nedenle şirketlerin iletişime devam etmeleri, dijital pazarlama stratejilerini geliştirmeleri ve daha çok ‘biz buradayız’ demeleri gereken bir dönemdeyiz” diyor…

Dijital rehberlerle İstanbul turu

Covid-19 salgını sonrası Türkiye’de ve tüm dünyada seyahat ve turizm aktiviteleri neredeyse tamamen durma noktasına geldi. Bütün ülkeler sağlık kriziyle boğuşurken turizm sektörünü de ayağa kaldıracak bir hazırlığın yapıldığını söylemek şimdilik mümkün görünmüyor. Yani tünelin ucunda ışık göremeyen insanlar var. Sektörün can damarını oluşturan resmi tur rehberleri sahip oldukları derin bilgi ve deneyime rağmen uzun süre sessiz kalacak. Onları yeniden harekete geçirebileceğini düşündüğüm bir proje tesadüfen ortaya çıktı. 23 Nisan haftasında Instagram canlı yayınları sırasında rehber arkadaşlarımın önerileriyle yürüyüş yaptım. Söyledikleri izleyenlerin de hoşuna gitti. Ben de onları canlı yayına katacak bir projeyi hayata geçirmeyi düşündüm. Onları heyecanlandıracak ‘Dijital Rehberler Canlı Yayın Projesi’ ile evde kalan insanlar için keyifli bir içerik oluşurken, aynı zamanda Türkiye’nin dijital ortamda tanıtımına katkı sağlamayı hedefliyoruz. Yayına dahil ettiğimiz YouTube ve Instagram’ın tanınmış dijital yayıncıları sokağa çıkma yasağı döneminde yeni içerik hazırlama şansı yakalayacak.

REHBERLER BİR ARADA

Rehberler, her zaman yaptığı gibi müze ve tarihi mekanları anlatırken o mecraların ünlü yayıncılarıyla bir araya gelecek… Yani bu kez YouTube, Instagram, Twitter, Facebook dijital yayıncıları rehberlerin derin bilgisi ile buluşacak. Yayınlar şimdilik sadece Türkçe, ilerleyen günlerde İngilizce ve farklı dillerde olması da hedefleniyor. Başlangıcı 1 Mayıs’ta rehberlerimizin gönüllü katılımlarıyla üç ayrı noktadan gerçekleştirilen canlı yayınla yaptık. Salacak’ta Murat Yankı İstanbul’un genel tarihini ve Kız Kulesi’ni anlattı. Sonra Galata Köprüsü’nde Atakan Acar Haliç ve Galata’nın hikayesini paylaştı. Ayasofya’yı ise Arzu Toraman anlattı. 2 Mayıs’ta üç rehber Süleymaniye’deki yayına yine evlerinden katıldı. Atakan Acar Mimar Sinan’ı, Arzu Toraman Süleymaniye’deki ilkleri, çini eserlerini ve vakfiyeleri, Murat Yankı da genel olarak Süleymaniye’yi ve fetih sonrası Osmanlı’nın İstanbul’daki kent yaşamındaki gelişimini anlattı. 3 Mayıs’ta ise ilk yayın Fener’de Fener Rum Patrikhanesi’nde Arzu Toraman anlatımıyla başladı. Sonra Atakan Acar Bulgar Kilisesi ve çevresindeki yapıları anlattı. Günün sonunda Eyüp Sultan ve Pierre Loti’nin Murat Yankı tarafından ilginç hikayesi paylaşıldı.

Habere ulaşmak için:

  • Sabah –  10.05.2020

https://www.sabah.com.tr/yazarlar/pazar/sirt/2020/05/10/yeni-nesil-canli-yayinlar-patladi

    Etiam magna arcu, ullamcorper ut pulvinar et, ornare sit amet ligula. Aliquam vitae bibendum lorem. Cras id dui lectus. Pellentesque nec felis tristique urna lacinia sollicitudin ac ac ex. Maecenas mattis faucibus condimentum. Curabitur imperdiet felis at est posuere bibendum. Sed quis nulla tellus.

    ADDRESS

    63739 street lorem ipsum City, Country

    PHONE

    +12 (0) 345 678 9

    EMAIL

    info@company.com