Satışta Başarı İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler

 

SATIŞ!!!

Satışta başarı, başarılı bir satış görüşmesi ile başlar. Satış görüşmesinde alıcılara talep ve istekleri doğrultusunda bir değer sunulmalıdır. Bu yapılmadığı takdirde çoğu zaman satış gerçekleşmeden görüşme sona erer. Bu nedenle satış görüşmesinden önce şu sorular cevaplanmış olmalıdır: Kiminle niçin, ne konuda ve nasıl görüşeceğim? Nelerle karşılaşabilirim? Bunlara hazırlıklı mıyım? Öncelikle satışın ne olduğunu satış yaparken nelere dikkat edilmesi ve satışta başarılı olma yöntemlerini inceleyerek başlayalım.

NEDİR BU SATIŞ?

Kısaca; İnsanları anlama sanatı diyebiliriz. Satışı birçok kelimeyle ifade edebiliriz. Satış;
  • Anlamaktır
  • Dinlemektir
  • İletişim kurmaktır
  • Hedefe tam isabettir
  • Özgüveni geliştirmektir
  • İhtiyaçları karşılamaktır
  • Para kazanmaktır
  • Eğlenmektir
  • Kendini geliştirmektir
Kısacası satış “her şey” dir. Bunun bilincinde olduğumuzda kolay kolay satış yapamıyorum  sözünü de  tekrarlamanıza da gerek kalmayacaktır. Tabii ki satışta da belli başlı önemli hususlar vardır. Satışta en önemli hususların başında satmış olduğumuz ürünü  veya hizmeti iyi tanımak ve bu ürün ve hizmet hakkında yeteri kadar bilgi sahibi miyim? sorusuna cevap vererek başlamaktır. Ürünü veya satmış olduğunuz hizmeti iyi tanımak hem kendinize olan güveninizi arttırıp hem de  başarıya gitmek içinde önemli bir adımdır. Başarıya gitmenin diğer bir yolu “Bilinçaltı Pazarlama Taktiği” satış sırasında kelimelerinizi satışa hizmet edecek  şekilde ayarlayıp karşı tarafa sunmanız sizin için büyük bir avantaj sağlayacaktır. Özellikle telefonda yapılan satışlarda satıcının yapacağı konuşmayı önceden bilinçaltında harmanlayıp karşı tarafa öyle sunması tüketiciye kaçacak kapı bırakmamasını sağlayacaktır. Buda beraberinde mutlak başarıyı getirecektir. Satışta aceleye yer yoktur. Acele etmeniz sadece yanlış tarafa değil kendinize olan güveninizi de köreltecektir. Hemen satış diye bir gerçek yoktur tabii ki herkes biran önce başarıya gitmek ister ama önemli olan doğru yerde doğru tarafı hedef almaktır. Yoksa küçük balık olmak  zor değil. Rus sözü derki; “Acele hareket yalnızca sinek yakalamaya yarar.” Bu sebeple araştırma iyi yapılmalı, bilgi ve açıklarınızı kapatmalı ve ben yapacağım diyebilmelisiniz. Satışta her müşteri aynı diye bir kavram yoktur. Her biri farklı özellikte ve ihtiyaçta olabilir. Her müşterinin kişiliğine göre şekil almayı bilmemiz lazım. Şimdi bazı müşteri tiplerini inceleyelim.
  • Güçlü-Duyarlı Müşteri Tipi: Kendinden son derece emin ve kararlı müşteri profilidir. İstediğini verebilirseniz en kolay müşteri tipi olabilir, özellikle sunum ve anlatımlardan hoşlanırlar ve zaman bunlar için çok değerlidir.
  • Güçlü-Duyarsız Müşteri Tipi: Sert ve kaba olabilirler. Kırıcılardır her şeyi bildiklerini sanırlar sizden daha zeki ve her şeyi kontrol eğilimleri vardır. Bu kişilere satış yapmak için zamanın büyük kısmını onları dinlemeye ayırmalısınız. Satış yapmak için onları yüceltin “Evet Haklısınız, Sizin dediğiniz gibi, Doğru söylüyorsunuz” vb. cümlelerle müşteriyi alma şansınız yükselecektir.
  • Zayıf-Duyarlı Müşteri Tipi: Satın almak istediği üründen önce satıcıyı tanımak isteyen müşteri tipidir. Satıcının nasıl yaklaştığını müşteriye olan tutumu hemen satmanın mı peşinde yoksa karşısındaki kişilere değer veriyor mu bunları öğrenmek isteyen müşteri tipidir. Bu müşteriler için zaman ayırıp onların konuşmasına izin vermelisiniz onlara güven duygusunu aşılamanız gerekmektedir.
  • Zayıf-Duyarsız Müşteri Tipi: Güven eksikleri vardır, garantici davranırlar konu ile ilgili birçok kişiye danıştıktan sonra karar verirler ve sorumluluk almak istemeyen müşteri tipidir. Satış konusunda dikkatli olmalısınız güvensiz oldukları için ürkek bir tavır sergilerler genellikle ilk görüşmede satın almazlar onlara güvenle, ilgili ve pozitif yaklaşmalısınız.
Satışın en iyi yollarından biri de reklamdır. Satmış olduğunuz ürün veya hizmeti ne kadar övgü ile bahsedip  reklamlarınızı  da ilgili kitleye doğru aksettirirseniz karşı tarafta da  ister istemez bir merak algısı oluşacaktır ve sizi dinlemek isteyecektir. Bu fırsatı bulduğunuzda top artık sizin elinizde gol atmamak için bir sebebiniz yok.   İyi Satışlar…

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01