Adwords Reklam Metni Optimizasyonu

Reklam metni Adwords’ ün sizlere sağladığı en basit reklam türü seçeneğidir. Bir başlık, bir görünen URL ve iki açıklama satırından oluşur. Reklamlarınız kalite puanını etkilediği gibi reklam maliyetlerinizi düşürmenize de yardımcı olur. Reklam metinlerinizin anahtar kelimelerle alakalı olması ve kullanıcının arama sorgusuyla eşleşiyor olması tıklama oranınızı artırarak maliyetlerinizi düşürmenizde etkili olmasını sağlar. Reklam metinlerinizi yazarken kulağa hoş gelmesinden çok reklam metni optimizasyonu yaparak daha teknik düşünmeli ve buna göre reklam metinleri yazmalısınız. Reklamlarınızın size ne kadar ucuza veya pahalıya neden olmasındaki en büyük etken kalite puanıdır. Kalite puanının artması için de birincil amaç tıklama oranlarınızı optimize ederek artırmaktır. Yayınladığınız reklam metinlerini daha yüksek tıklama oranı alabileceğini düşündüğünüz yeni reklam metinleri ile test etmenizde sizler için faydalı olacaktır. Reklam metinlerinizde yaptığınız değişikliklerin ya da testlerin ne kadar uzun süreceği size bağlıdır. Fakat reklam metinlerinizi bir ya da iki saat gibi kısa bir sürede denememeniz gerekir. Eğer reklam metinlerinizin testini manuel olarak yapıyorsanız yeni reklam metninin en azından 30 – 40 tıklama almasını beklemeniz gerekebilir. Dönüşüm takip ettiğiniz kampanyalarınız var ise bu kampanyalarınız da reklam metinlerinizde yaptığınız değişiklikleri birkaç dönüşüm alana kadar denemeniz gerekir. Reklam metinlerinizi optimizasyon yaparken dikkat etmeniz gereken çok önemli beş etken vardır.

ÖZELLİK

İşletme hedefinizi ürün veya servis satmak ya da sadece marka bilinirliğini artırmak olabilir. Unutmamanız gereken konu, tanıtımını yaptığınız şeyin özelliklerinden bahsetmelisiniz. Özetleyecek olursak neden tercih edilmeniz gerektiği sorusuna cevap vermelisiniz.

FAYDA

Bir kullanıcının sizi tercih etmesi için onlara sağladığınız hizmetin faydalarından bahsetmelisiniz. Yaptığınız indirimlerden, üç al bir öde gibi yaptığınız kampanyalardan bahsederek arama yapan kullanıcıların reklam metni ile ilgisini çekip sitenizi ziyaret etmesini sağlamalısınız.

HAREKETE GEÇİRİCİ MESAJ (CALL TO ACTİON)

Reklam metinlerinde en önemli etkenlerden bir tanesi de harekete geçirici mesajlardır. Reklam metinleriniz de harekete geçirici mesajlar kullanarak diğer reklam verenler ile aranızda fark yaratabilirsiniz. Kaçırmayın, hemen alın, fırsatları görün gibi harekete geçirici mesajların getirisi diğer reklamlara kıyasla kat kat daha fazla olabilir.

DİKKAT ÇEKİCİ REKLAM BAŞLIĞI

Reklamlarınızın metinleri kadar başlıkları da büyük önem taşır. Kullanıcılar genellikle reklam metinlerinden önce istediklerini arama sorgularındaki başlıklarda aramaktadır. Bu nedenle etkili reklam başlıkları oluşturmak reklamlarınızın tıklama oranlarını arttırmanıza yardımcı olacaktır.

GÖRÜNEN URL

Reklam verenler genellikle reklam metinlerini hazırladıktan sonra görünen URL kısmında ana sayfasını göstermektedir. Fakat görünen URL’nizde reklam metninize göre uyarladığınız anahtar kelimelere yer verebilirsiniz. Bu sayede anahtar kelimeler ile reklam metniniz arasındaki alaka düzeyini artırabilirsiniz. Google Adwords reklamlarını oluştururken reklam karakterlerini olabildiğince fazla kullanmanızda fayda vardır. Ürününüz veya hizmetiniz ile ilgili ne kadar fazla bilgi ve detaya girerseniz arama yapan kullanıcıların reklamınızı tıklama olasılığının o derece daha fazla artmasını sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda reklam metinlerinizi hazırlarken kullanamadığınız bazı kelimeler bulunmaktadır, dolayısıyla bu Adwords kural ihlallerine takılmamak için reklam yönetimi profesyonelce yapılması çok önemlidir. Reklam metinlerinizi bu etkenlere dikkat ederek optimize etmeniz maliyetlerinizi oldukça azaltacaktır. Reklam metinlerinizi hazırlarken diğer reklam verenlerin reklam metinlerini de göz önünde bulundurmanız sizin yararınıza olacaktır.

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01