Değişen tüketici davranışları hakkında fikir veren Google Arama Trendleri raporunda geçtiğimiz haftalarda perakende kategorisindeki yükselen aramalar incelendiğinde, İstanbul başta olmak üzere en çok Ankara, İzmir, Bursa, Adana, Kocaeli, Antalya, Muğla, Gaziantep ve Konya gibi büyük şehirlerde tatil ihtiyaçlarını içeren aramalar yapıldığı ortaya çıkıyor.
Yükselen trend kategorileri arasında en çok aratılan kelimelerin ise “masaüstü ve ayaklı vantilatörler”, “bronzlaştırıcı ürünler”, “açık hava ve deniz şemsiyeleri”, “buharlı soğutucular”, “dondurmalı ürünler”, “dondurma ve dondurmalı yoğurt”, “yüzme havuzları” ve “mayolar” olduğu görülüyor
Dijital pazarlamayı lüks gören şirketler ayakta kalamayacak
Google tarafından yayımlanan raporda pandemi döneminde değişen tüketici alışkanlıklarına göre aksiyon alabilmenin yeni normale ayak uydurmayı kolaylaştıracağına vurgu yapılıyor. Dijital pazarlamanın günümüzde işletmelerin hayatta kalabilmeleri ve büyüyebilmeleri için önemli bir fırsat olduğuna dikkat çeken EG Bilişim Teknolojileri CEO’su Gökhan Bülbül, “Koronavirüs döneminde müşteri taleplerini ve dijital pazarlama bütçelerini en iyi şekilde değerlendiren işletmeler rekabette birkaç adım öne çıktı. Mağazalara gitmek hala risk taşırken, internet üzerinden alışveriş yapmak online trafiğin ani bir biçimde artmasına neden oldu.” bilgisini paylaştı.
KOBİ’lere ücretsiz dijital pazarlama desteği
Dijital pazarlama ile hedef kitlelerine ulaşmak ve pazardaki fırsatları yakalamak isteyen işletmelere ücretsiz destek verdiklerini belirten Bülbül; “KOBİ’ler için özel olarak bir proje tasarladık. ‘Yeni başlayanlar için Google Ads reklamları’ paketlerimiz ile KOBİ’lerin yenilikçi, teknolojik ve rekabetçi bir yapıya ulaşmalarını sağlamayı hedefliyoruz. Haziran sonuna kadar ücretsiz olarak sunacağımız bu proje ile KOBİ’leri hızla değişen dijital dünyaya adapte ediyor, büyümelerine katkı sağlıyoruz.” dedi.
Habere ulaşmak için:
CNN Türk – 22.06.2020
https://www.cnnturk.com/teknoloji/googleda-bu-ay-en-cok-ne-arandi