Adwords Kalite Puanları Nasıl Arttırılır?

Adwords reklamlarınızda anahtar kelimeleriniz için yüksek maliyetler mi ödüyorsunuz? İşte bu makale tam da size göre olabilir. Bu makalemizde kalite puanlarımızı yükselterek Adwords de tıklama başı maliyetleri düşürmek ve üst sıralarda kalmak için yapmamız gereken birkaç konuyu ele alacağız. Anahtar kelimelerinizin kalite puanları ne kadar iyi olursa, sıralamanız daha düşük maliyetlerde ve istediğiniz konumlarda olabilir. Bu yazımızı okuduğunuzda kalite puanlarınız için yeni iyileştirmeler yapabilir ve düşük maliyetler ödeyebilirsiniz. Kalite puanları neden bu kadar önemlidir diye soracak olursanız, Google her zaman kullanıcılarına doğru, güvenilir ve alakalı bilgileri içermeye özen gösterir. Bunun için anahtar kelimelerinizin her birini ayrı ayrı gereksinimlerini kontrol ederek puanlama yapar. Bu puanlama biz ve diğer reklam verenler arasında rekabete dönüşür ve sıralamamızı etkiler. Bu yüzden kalite puanlarımız ne kadar iyi olursa rekabette de o ­­­­kadar güçlü ve üst konumlarda olabiliriz.
 

KALİTE PUANLARINIZI ARTIRMAK İÇİN ANAHTAR KELİMELERİNİZİ GRUPLANDIRIN

Kampanyalarınızı nasıl hizmet ve ürünlere ayırarak ilerliyorsanız reklam gruplarınızı da bu şekilde ayarlamanız gerekir. Her bir anahtar kelime grubuna ayrı reklamlar belirlemeniz kullanıcıların sitenizle ne kadar alakalı olduğunu anlamasını yardımcı olur. Kalite puanınızın alaka düzeyini bu şekilde artırabilirsiniz.

ANAHTAR KELİMELERİNİZİ SEÇERKEN NELERE DİKKAT ETMELİSİNİZ?

Anahtar kelimelerinizi seçerken kullanıcıların daha çok hangi anahtar kelimelerini tercih ettiklerini belirlemelisiniz. Tek kelimeden oluşan genel kelimeler kullanıcıların yaptıkları farklı aramalarda da gözükebilir, fakat kullanıcının aradığı kelime ile alakalı olmadığından tıklanmayabilir. Bu da reklamınız gösterim alıp tıklama alamaması yani TO (Tıklama Oranı) ’nı etkiler. Kalite puanınız da bu yüzden düşebilir. Genellikle iki veya üç kelimeden oluşan anahtar kelimeler seçmeniz kalite puanlarınız için daha etkili olabilir.

REKLAM METİNLERİ KALİTE PUANINIZI ETKİLER Mİ?

Reklam metinleriniz Google Arama Ağı’ nda sizi en belirgin kılan etkenlerden biridir. Kullanıcı yaptığı aramada ilk olarak reklam metninizi görür ve okur. Alakalı olması durumunda sitenize giriş yapar. Bu yüzden reklam metinlerinizi seçerken anahtar kelimelerinizi başlık kısmında kullanmayı özen gösterin. Alaka düzeyiniz ne kadar iyi olursa kalite puanlarınız o kadar iyi olacağını unutmayın. Reklam metninizin içerisinde de anahtar kelimelere az da olsa yer vermelisiniz. Reklam metinlerinizde kullanıcıları web sitenize çekebilecek harekete geçirici mesajlar bulundurmanız da faydalı olabilir. “Hemen Alın! , Fiyat Teklifi Alın. , Ücretsiz Deneyin.” Gibi mesajlar kullanıcıları etkileyebilir ve sizleri diğer rakiplerinizden ayrı kılabilir.

REKLAM METİNLERİ YAZARKEN KARAKTER SINIRINA TAKILMAYIN

Reklam metinlerini yazarken bazen karakter sınırına takılıp istediğimiz kelimeleri yerleştiremeyebiliriz. Fakat ayrı ayrı reklam metinleri yaparak kullanıcılar için hangi metinlerin daha etkili olduğunu bulabiliriz. Birden fazla reklam eklemek her zaman faydalıdır. Kullanıcılar farklı düşünüp farklı aramalar yaptıkları için bunları tek bir reklam metninde toplamamız doğru olmaz. Birden fazla kullanıcı yapısını tetikleyecek birkaç reklam yazmamız bu yüzden kalite puanlarımız için faydalı olacaktır.  

PEKALA, BU YAPTIĞIMIZ DEĞİŞİKLİKLER NE KADAR FAYDALI OLDU?

Anahtar kelimelerimizin kalite puanlarını artırmak için yaptığımız değişiklerin faydalı olup olmadığını görmek pek de zor değil. Anahtar kelimelerimizin konumlarının yükseldiğini düşük maliyetler harcadığını zaman içerisinde fark edeceksiniz. Fakat yapmış olduğunuz değişiklerin sizin için ne kadar uygun olduğunu kontrol etmelisiniz. Yapmış olduğunuz birden fazla reklamları inceleyip hangi reklamlar kullanıcının daha fazla ilgisini çekiyor, hangi reklamlar hiç gösterim almıyor bunları analiz etmelisiniz. Arama terimlerinizi kontrol etmeli ürününüzle veya hizmetinizle alakasız olan kelimeleri negatif anahtar kelimelere eklemelisiniz, gereksiz tıklama almayan kelimeler hem kalite puanınızı düşürür hem de kampanya performansınız genel olarak kötü etkiler. Kampanyalarınızı düzenli olarak kontrol ve analiz etmeniz sizlere yeni fikirler ve düzenlemeler yapmanız gerektiğini sık sık hatırlatacaktır. Bu yazımızda reklamlarınızı nasıl iyileştireceğinizi ve kalite puanlarınızı nasıl etkili bir şekilde yükselteceğiniz hakkında yapılması gerekenlerden bahsettik. Adwords kullanıcıları için en önemli etkenlerden biri olan maliyetlerinizi bu şekilde düşürebilirsiniz.

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01