E-Posta Pazarlama Nedir?
E-posta pazarlama (Email Marketing); marka, kurum veya işletmelerin potansiyel bir hedef kitleye ulaşmak amacıyla gerçekleştirdiği tanıtım, duyuru, bilgilendirme veya kutlama gibi mesajlarında elektronik posta yöntemini kullanmasıdır. Dijitalleşen dünyamızda tüm iletişim araçlarının yeniden şekillenmesi ve özellikle de Web 2.0 ile birlikte ilgi odağı haline gelen e-posta pazarlama; geçmişteki iletişim araçlarına göre çok daha stratejik, planlı, ölçülebilir ve etkileşim oranı yüksek bir iletişim şeklidir.
Reklam kampanyalarının paylaşılması, ürün veya hizmet tanıtımı, duyuru gibi mesajlar e-posta pazarlaması sayesinde başarı ile sağlanabiliyor. E-posta pazarlama sürecini etkili ve profesyonel bir şekilde kullanabilen işletmeler bir adım öne çıkarken kullanıcılar ile de bağ kurulmuş oluyor. Hedef kitle ile aracı olmadan ve direkt olarak iletişim fırsatı yaratan e-posta pazarlama, işletmelerin yüksek oranda dönüşüm elde etmelerine olanak sağlıyor. Bu pazarlama yönteminin temel amacı doğru zamanda, doğru kitleye, doğru içeriği sunmaktır.
E-Posta Pazarlama Neden Önemlidir?
İnternet kullanımının her geçen gün artış gösterdiği dijital dünyada, e-posta pazarlama yöntemi pek çok marka ve işletmenin direkt olarak kullandığı bir pazarlama aracı oldu. Maliyetinin oldukça düşük olmasıyla birlikte ölçümlenebilmesi de markalara maliyet açısından epey avantaj sağlıyor.
Öte yandan e-posta yöntemi uzun yıllardır önemimi kaybetmeyen pazarlama araçlarından biridir. Özellikle de düzenli olarak paylaşılan ve özel günlerde gönderilen e-postalar kullanıcılara yönelik doğrudan bir pazarlama stratejisidir. Yapılan araştırmalar kullanıcıların büyük bir çoğunluğunun her gün düzenli olarak e-posta kutusunu kontrol ettiğini ortaya koymuştur.
- Kullanıcıların Mesajınızı Görme İhtimali Yüksektir
Yapılan araştırmalar, e-posta kontrolü sağlamanın pek çok yetişkin için düzenli olarak yapılan bir rutin haline geldiğini ortaya koyuyor. Yine araştırmada Amerika’da yaşayanların yaklaşık yüzde 81’i en az günde bir kere şahsi mailini kontrol ediyor. Kurumsal e-posta adresi bulunan 3 bine yakın katılımcıdan yüzde 74’ü ise e-postalarını her gün birkaç kez detaylı olarak kontrol ettiğini ifade ediyor.
Sonuç olarak kullanıcıların e-postalarınızı okuması kesin olmasa da her gün kullandıkları uygulamalar aracılığı ile onlarla iletişime geçmek doğru bir yöntem.
E- Posta Pazarlama Ne Gibi Avantajlar Sunar?
- Oldukça uygun maliyetlidir
E-posta, diğer tüm pazarlama yöntemleriyle karşılaştırıldığında maliyet açısından en uygun pazarlama aracıdır. Binlerce, hatta milyonlarca kişiye dahi ulaşmak isteseniz ödemeniz gereken yalnızca mail server ücretidir. Toplu mail gönderirken dahi, dilediğiniz kadar maili hedef kitlenize ulaştırmak çok kısa bir zamanınızı alır. Mail gönderim süresi ise tamamen tercih ettiğiniz mail servisinin sunduğu özellikler ile ilgilidir.
- Hızlı ve dönüşüm oranı yüksek bir etkileşim imkanı sunar
E-posta pazarlamanın sunmuş olduğu iletişim sayesinde, ürün veya hizmetleriniz ile iilgilenenlerden geri dönüş alma süreniz de kısalmış olur. Öte yandan mobil cihaz kullanımının artması ile birlikte, kullanıcıların e-postalarını telefon veya tabletlerinden takip ederek anlık haberdar olmaları da etkişim hızını artırmaktadır.
- İlettiğiniz mesajın görülme olasılığı yüksektir
Yapılan birçok araştırma, yetişkinlerde mail kontrol etmenin düzenli bir alışkanlık haline geldiğini ortaya koyuyor. Tabii ki bu mesajınızın kesinlikle görüleceği ya da okunacağı anlamını taşımaz ancak düzenli olarak kullanılan platformlarda karşılarına çıkmanız bu olasılığı yüksek oranda artıracaktır
- Hedef kitlenize uygun listeler oluşturabilirsiniz
E-posta veya bir başka deyişle e-mailing pazarlama ile hedef kitlenizi yaş, cinsiyet, meslek, konum ve alışveriş alışkanlıkları gibi pek çok özellik doğrultusunda kategorilere ayırabilir; buna göre bir mail listesi oluşturabilir ve bu listelere toplu gönderim yapabilirsiniz.
- Analiz edilebilir
E-posta pazarlamanın sunduğu en önemli kolaylıklar bir diğeri, oluşturulan reklam kampanyasınnı analiz edebilmektir. Hazırladığınız e-posta pazarlama kampanyasını insanlara gönderdiğinizde, kaç kişinin mailinizi gördüğünü, görenlerin bağlantınıza tıklama bilgisine, kaç tanesinin e-postanızı açmadan sildiğine ve kaçının spam olarak işaretlediği gibi birçok bilgiye erişmeniz mümkün.
- Kişiye özel tanıtım içeriği oluşturulabilir
E-posta pazarlama stratejisi doğrultusunda, insanların ilgi duyduğu ürün veya hizmetleri yine onlara özel bir şekilde; yani isimlerine özel oluşturulan mail ve mesajlarla iletmek satışı oranını büyük ölçüde artırmaktadır.
Doğru ve Etkili Bir E-Posta Pazarlaması Nasıl Yapılmalıdır? Nelere Dikkat Edilmelidir?
E-posta pazarlamada en önemli nokta, kullanıcıların mailiinize tıklayarak içeriği okumasını sağlamaktır. Bundan ötürü markaların gönderdiği e-mailleri daha fazla kişiye ulaştırabilmek adına bazı stratejiler kullanarak e-posta tıklanma ve okunma oranlarını artırmaları gerekiyor.
E-posta pazarlamadan altın kurallardan biri de doğru hedef kitleye ulaşmaktır. Bunun için öncelikle sizden gelecek e-postaları almaya rızası olan müşteri listesi oluşturulmalıdır. (Web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların sizden gelecek e-postalara onay verenleri) Web siteniz dijital pazarlamanın olmazsa olmaz yapı taşıdır. Bu sebeple sizden e-posta almak isteyip istemeyeceklerini öğrenmek için ideal bir ortamdır. Yapılması gereken şey; sitenizde sade fakat göz alıcı bir form alanı oluşturmak ve sunacağınız güncel gelişmeleri kaçırmamaları için üyeliğe davet etmektir. Bununla birlikte sosyal medya hesaplarınıza basın bülteni formu ya da güncelleme linklerini de ekleyebilirsiniz.
Doğru ve etkin bir e-posta pazarlama yapmak için;
- İzinli kullanıcı datası oluşturmalı
- Gönderim yapılacak olan liste detaylı olarak analiz edilmeli
- E-posta gönderi içeriği hedef kitlenin alaka düzeyine göre şekillendirilmeli
- Gönderilecek e-posta içeriğine uygun olarak etkili bir başlık ve CTA (Call To Action) oluşturulmalı
- Mail gönderim sıklığını doğru saptanmalı ve sonuçları iyi analiz edilmeli
- E-posta gönderileri mobil cihazlara uyumlu olmalı ve buna uygun içerikler hazırlanmalı
- Gönderiler yoğun satış baskısı içermemeli
- Spam içerikler gönderilmemeli
- Listenizde bulunan ve kendi isteğiyle listenizden çıkan kullanıcılara tekrar e-posta gönderilerek ısrarcı olunmamalı
- Etkili, vurucu ve dikkat çeken başlıklar kullanılmalı
- Her e-posta gönderiminde standart ya da benzer şablonlar üzerinden hareket edilmemeli
- Aynı ürün ve hizmet gönderimi birden fazla yapılmamalı
- E-posta gönderiminde sosyal medya hesaplarına yer verilmeli
- E-posta gönderim saati doğru planlanmalı ve uygunsuz saat dilimlerinde gönderim yapılmamalı
E-Posta (E-Mail) Pazarlama Şirketleri
E-posta pazarlama şirketleri, ürün ya da hizmetlerinize yönelik olarak belirlenen, hedef kitleye göre ilgi seviyesi yüksek, bilgilendiren, tanıtıcı e-posta gönderimi sağlayarak müşteri bağlılığını ve potansiyel müşteri beklentilerini artırmaya çalışırlar. Bununla birlikte, e-posta yoluyla gerçekleştirilen gönderiler, sitenize yapacağınız yönlendirmeler sayesinde trafiğin artmasını sağlar. Bu sayede, web sitenizin SEO ve Google Ads değerleri de yükselerek arama sorgularında görece daha iyi bir pozisyona ulaşırsınız.
E-posta pazarlama programları; hangi adresin doğru ve kimlerin posta kutusunun dolu olduğunu, kaç kişinin bu postayı açtığını ve kaç kişinin yönlendirilen linke tıklama yaptığını detaylı olarak raporlar.
Sendpool, Sendpulse, Sendmail, Alibaba, Mailchimp, Amazon Simple Email Service, euromsg.com, emarsys.com ve sendloop.com öne çıkan mailing firmaları olarak sıralanabilir.
- Sendmail
17 yıllık tecrübesiyle hizmet veren firma daha çok mailing gönderim üzerine yoğunlaşmış. Kullanıcı dostu arayüzü ile maillerinizi özel şablonlarını kullanarak hazırlayabileceğiniz bir sistem sağlıyor. Ayrıca özel günlerde yapacağınız mail gönderimleriniz için ek ücret almıyor. Gönderdiğiniz bülteni kim hangi cihazlardan açmış, nereye tıklamış gibi bilgileri detaylı bir rapor halinde sunuyor ve böylece bülteninizin verimliliğini ölçebiliyorsunuz. Fiyatlandırma da ücreti gönderim adeti belirliyor ve ödemeyi yıllık olarak yapıyorsunuz.
- SendPulse
Müşterilerine e-posta, SMS, web push, Viber, Facebook, Telegram ve WhatsApp gibi pazarlama araçları sunan SendPulse, Mart 2019 itibarıyla 1 milyon kayıtlı kullanıcıya ulaşmıştır. Sürükle ve bırak e-posta düzenleyicisi sayesinde , profesyonel e-posta şablonlarını hızlı ve kolay bir şekilde oluşturmanıza olanak tanır. Bir şablon oluşturmak için teknik beceri veya HTML bilgisi gerekmez.
- Euromsg
Euro.message kurumsal düzeyde çok kanallı kampanya yönetimi, analitik öngörü, raporlama ve otomasyon araçları ile ek yazılım kurulumu gerektirmeden herhangi bir modern web tarayıcısından doğrudan erişilebilen güvenilir, ölçeklenebilir ve entegre bulut bazlı bir platform sağlar.
- Emarsys
Emarsys, dijital pazarlama liderlerini ve işletme sahiplerini, iş sonuçlarını hızlandırmak için oluşturulmuş çok kanallı müşteri katılım platformuyla güçlendirir.
- Sendloop
1999 yılında ilk kurumsal düzeyde şirket içi e-posta pazarlama yazılımlarından birini geliştirerek faaliyete başlayan Sendloop, 22 yıllık bilgi birikimiyle profesyonel e-posta pazarlama çözümleri sunarak işletmelerin daha hızlı büyümesine yardımcı oluyor.
- Amazon Simple Email Service
Amazon Simple Email Service (SES), geliştiricilerin herhangi bir uygulamadan posta göndermesine imkan tanıyan uygun maliyetli, esnek ve ölçeklenebilir bir e-posta hizmetidir. Amazon SES işlemsel, pazarlama veya toplu e-posta iletimi gibi birkaç farklı e-posta kullanım senaryosunu destekleyecek şekilde hızlıca yapılandırılabiliyor. Amazon SES’nin esnek IP dağıtımı ve e-posta kimlik doğrulaması seçenekleri, teslim edilebilirliği artırırken ve gönderenin itibarını da korumuş oluyor. Analiz verilerinin gönderilmesi sayesinde de her bir e-postanın etkisi ölçülür. Amazon SES sayesinde e-postalar güvenli biçimde, global olarak ve uygun ölçekte gönderilebilir.
- Mailchimp
2001 yılında kurulan Mailchimp, kısıtlı bütçeye sahip işletmeler için uzun yıllardır hizmet veriyor. İki bin kişiye kadar ayda 12 bin e-posta gönderme ile Forever Free planı, sektörde zirvede yer alıyor. Ayrıca, çok iyi tasarlanmış kullanıcı dostu bir arayüzü vardır. Daha önce hiç e-posta ile pazarlama hizmeti kullanmamış olsanız dahi MalChimp’in öğrenme eğrisi, yeni başlayanlar için daha kolay denilebilir.
- Alibaba
Alibaba Mail, sektörde genel bulut hizmetlerini destekleyen tek e-posta hizmet sağlayıcısıdır (ESP). Tmall ve Alipay ile aynı güvenlik mimarisine dayalı akıllı ve verimli e-posta yönetimi hizmetleri sağlar. Alibaba Mail, e-posta yönetimi, çevrimiçi takvim ve kişi yönetimi gibi özellikleri entegre eder ve daha iyi ölçeklenebilirlik ve entegrasyon yeteneği elde etmek için mevcut ofis yazılımı uygulamalarıyla sorunsuz bir şekilde çalışır. Bu hizmet, kurumsal kullanıcılara yepyeni bir işbirliği yazılımı çözümü sunar.
Sosyal Medya