Google Aktiviteler
Google, kullanıcı deneyimini geliştirmeye ve iyileştirmeye yönelik çalışmalar yapmaya devam ediyor. Son olarak hizmete sunulan Google My Activity bir hayli dikkat çekici.
Google My Activity
- Bu hizmet, kullanıcıların Google hesaplarına bağlı olan My Activity istatistiklerine ulaşmasını sağlıyor. Yani internet üzerinde ziyaret ettiğiniz siteleri, yaptığınız aramaları, alışverişleri, video aramalarını, YouTube servislerini ya da uygulamaları kullanma durumunuzu görmenizi sağlıyor. Google hesaplarına bağlı olarak kaydedilen bu istatistiklere sadece hesabın kullanıcısı ve tabii ki Google ulaşabiliyor. Böylece internette gerçekleştirdiğiniz tüm aktivitelere ilişkin veriler, yani aktivitenin zamanı, süresi, yapılan aramalarda kullanılan anahtar kelimeler, kullanılan cihaz ve tarayıcıya dair bilgiler kaydediliyor. My Account hizmetinin devamı niteliğinde görülen bu hizmet, kullanıcıların aktivite geçmişine ulaşabilmesini, inceleyebilmesini ve dilerse silebilmesini sağlıyor.
- Sunduğu bu hizmet ile hem kullanıcılar hem de reklamverenler açısından çok önemli bir görevi üstlenmiş ve kullanıcı açısından da kolaylaştırmış oluyor. Çünkü tutulan istatistikler kullanıcının ilgi alanlarını, alışkanlıklarını ve nerelerde vakit geçirmeyi tercih ettiğini göstermiş oluyor. Böylece Google tarafından yayınlanan reklamların gerçekten sunulan ürünlerle ilgilenecek olan kişilere gösterilmesi sağlanmış oluyor. Yani kullanıcı açısından bakarsak, tüm reklamları ya da ilgilenmediği reklamları görmek yerine, gerçekten satın almayı düşünebileceği ürünlere ya da hizmetlere ait reklamları görmesi sağlanıyor. Böylece kullanıcılar ihtiyaçları olan ya da almak istedikleri ürünler ve hizmetler konusunda çok daha iyi bilgi edinme şansı elde etmiş oluyor. Kısacası My Activity hizmeti, kullanıcıların kişiselleştirilmiş reklamlara ulaşmasını, sadece ilgilenebilecekleri hizmetlere ait reklamları görmelerini sağlıyor. Reklamların kontrolünü kullanıcıya bırakarak, görmek istemeyeceği reklamları da engellemesine yardımcı olacak bir araç görevi görmekte.
- Reklam verenler açısından bakıldığında, sundukları ürünü ya da hizmeti satın alma potansiyeli yüksek olan kişilere reklam gösterilmesini sağlayan verileri tutmuş oluyor. Böylece reklam hedeflemesinde sağlanan iyileşme, reklamverenlerin geri dönüşüm oranlarını artıracak bir iyileşme sağlamış olacağa benziyor. Bu sayede bir satış dönüşümü için harcanacak maliyetin azalacağını ön görebiliriz. Basit bir şekilde anlatmak gerekirse, 10 bin TL satış tutarı olan bir ürünü satabilmek için 100 TL Google Ads reklam harcaması gerekiyorsa, My Activity sistemi ve tutulan istatistikler sayesinde bu rakamın 50, 60, 70 ve 80 TL dolaylarına düşebileceğini de ön görebiliriz.