Banner Nedir ?
Banner reklamlar uzunca bir süredir kullanılıyor ve hemen hemen tüketicilere yönelik internet kadar da eski. Günümüzde pazarlamacılar, banner reklamlar yerine uygulama içi mobil reklamları kullanmayı daha çok tercih ediyor. Ancak yapılan araştırmalarda, farklı ekranlarda kullanılan banner reklamların marka algısını daha çok güçlendirdiği tespit edildi.
Bu yazımızda banner’ın ne olduğunu, nasıl çalıştığını, nasıl etki gösterdiğini, nereye yerleştirileceğini ve bir banner tasarlamadan önce hangi stratejilerin akılda tutulması gerektiğini irdeleyeceğiz. Böylelikle hedef kitlenize daha kolay ulaşarak gerekli etkiyi sağlayabileceksiniz.
Banner Nedir?
Banner, reklam veya tanıtım amacıyla hazırlanarak web sitelerinin içine yerleştirilen görseldir. Türkçeye çevrildiğinde poster, pankart, afiş gibi anlamlara gelse de reklamcılık dünyasında henüz banner kelimesini karşılayan net bir sözcük türetilmemiştir. Kısaca reklam görseli diyebiliriz. Banner kelimesinin tam Türkçe karşılığı bulunana kadar banner demeye devam edeceğiz. Banner eşittir reklam diyenler de olabiliyor 🙂 Ama banner reklam ise reklam banner mı diye tersini düşündüğümüzde aynı şeyler olmadığını görüyoruz bu nedenle reklam görseli diyebiliriz.
Hedef müşteri kitlenizi barındırdığını düşündüğünüz bir web siteye ücret karşılığında sizin için tasarlanmış reklam görselinizin yerleştirilmesi de banner aracılığıyla yapılan reklam modelidir. Bu sayede o siteye giren kullanıcılar sizin reklamınızı görmüş olur. Ziyaretçiler, reklam görselinize tıkladığında ekranda sizin web siteniz açılır. Ödenecek ücret tutarı ise anlaşılmış sabit bir tıklama ücreti ya da anlık değişen bir açık artırma teklifine göre belirlenir.
Bannerlar genelde logo ile birlikte tasarlanır ve web siteyi görsel açıdan zenginleştirip ziyaretçilerin dikkatini ve ilgisini çekerek hedef siteye yönlendirir.
Banner metin tabanlı değil resim tabanlı olup web sitesi reklamcılığının popüler bir biçimidir. Banner reklamın amacı, bir markayı tanıtmak veya ziyaretçilerin reklamverenin web sitesine gitmesini sağlamaktır. Özetlemek gerekirse, tüm banner reklamlar aynı temel işlevi sağlar; bir web sayfasında gördüğünüz görsele tıklarsınız ve tarayıcınız sizi reklamverenin web sitesine götürür. Banner, web tabanlı şirketlerin dijital platformlardaki varlığı bakımından oldukça önemlidir ve çok büyük bir fark yaratır.
Nasıl Çalışır?
Fiziksel mağazaların önünde gördüğünüz dikkat çekici afişler sizin o mağazaya girmenize yardımcı olur. Bu afişlerde, belirli bir üründe büyük bir indirim sunduklarını, kampanyaları veya merakınızı kıvılcımlayan yeni bir ürüne sahip olduklarını belirtirler. Banner reklamlar da çoğu zaman dijital platformlarda aynı etkiyi yaratmak için tasarlamaktadır.
Başarılı banner reklamlar oluşturarak web sitenize daha fazla ziyaretçi çekmenin yolları
Birçok pazarlama kampanyasında olduğu gibi banner reklam kampanyalarının etkisi de reklam öğesi kalitesine bağlıdır. Başarılı bir banner reklamı ile hedefinize daha hızlı ulaşabilirsiniz.
- İlgi çekin: Banner reklamların başarılı olması ve ilgi çekmesi için göz alıcı olması yani göze hitap etmesi gerekir. Amacınızı ve pazarlama mesajınızı ancak bu şekilde aktarabilirsiniz. İnsan yüzü öğesi, animasyon, markanıza ait (size özgü) renkler ve net bir ifade dili banner reklamlarınızın öne çıkmasında oldukça önemlidir.
- Kısa, net ve öz olmaya gayret edin: Birçok kullanıcı bir banner reklam gördüğünde o an dikkat kesilir. Bundan ötürü iletmek istediğiniz mesajınızın akıllarda kalmasını istiyorsanız sade, kısa ve öz bir mesaj ile o anı yakalayın.
- Mesajınız net olsun: Banner reklamlar genelde sınırlı bir alanı kaplar bu nedenle mesajı doğru aktarabilmek için net ve anlaşılır bir şekilde belirmek gerekir. Karmaşaya yol açabilecek, kafa karıştıracak çok şey belirtmemenizi tavsiye ederiz. Tek bir ürünün reklamını yapıyorsanız ilgili pazarlama mesajınızı net ve anlaşılır şekilde iletmeye gayret edin eğer birden fazla ürün ya da kategorileri belirtiyorsanız en dikkat çekici ve güçlü kampanya ya da vurguyu belirlemelisiniz. Aynı zamanda harekete geçirici mesajlarınız da net, sade ve anlaşılır olmalı.
Banner reklamların etkisini artırmak için reklam öğesi testlerinden faydalanabilir ve gerekli optimizasyonları sağlayabilirsiniz.
Kullanıcılar internette çok fazla vakit geçiriyor ve dijital bütçeler her geçen gün giderek artıyor. Bundan ötürü dijital platformlara bütçe ayırmadan önce mümkün olan tüm verileri analiz ettiğinizden emin olun.
Reklam öğelerinizi test ederseniz, dijital kanallarda yapacağınız pazarlama faaliyetlerinizde başarıyı elde etmeniz de kolaylaşacaktır. Bu testler ile kampanyalarınızı karşılaştırabilir, optimize edebilir ve yeni stratejiler geliştirebilirsiniz.
Dijital platformlardaki görüntülü reklam kampanyalarının kalitesini artırmak çaba ve maliyet gerektiriyor bu nednele iyi planlanmış, gerekli test ve optimizasyonları sağlanmış reklam görselleri, ortaya başarılı ve etkileyici sonuçlar çıkarabilir.
Banner Ölçüleri Nasıl Olmalıdır?
Reklam görsellerinin hazırlarken en önemli noktalardan biri de görsellerin doğru boyutlandırılmasıdır. Her web sitesi, farklı banner ölçülerini kabul etse de dünya standartlarında kullanılan ölçüler mevcuttur ve dünyadaki birçok site için geçerli boyutlardır. Şimdi bunlara bir göz gezdirelim.
Standart Web Banner Boyutları
- 468 x 60
Stil : Full Banner
Gif Boyutu : 20 KB
Flash Boyutu : 30 KB - 728 x 90
Stil : Leaderboard
Gif Boyutu : 25 KB
Flash Boyutu : 35 KB - 336 x 280
Stil : Square
Gif Boyutu : 25 KB
Flash Boyutu : 35 KB - 300 x 250
Stil : Square
Gif Boyutu : 25 KB
Flash Boyutu : 35 KB - 250 x 250
Stil : Square
Gif Boyutu : 25 KB
Flash Boyutu : 35 KB
- 160 x 600
Stil : Skyscraper
Gif Boyutu : 20 KB
Flash Boyutu : 30 KB - 120 x 600
Stil : Skyscraper
Gif Boyutu : 20 KB
Flash Boyutu : 30 KB - 120 x 240
Stil : Small Skyscraper
Gif Boyutu : 20 KB
Flash Boyutu : 30 KB - 240 x 400
Stil : Fat Skyscraper
Gif Boyutu : 25 KB
Flash Boyutu : 35 KB - 234 x 60
Stil : Half Banner
Gif Boyutu : 15 KB
Flash Boyutu : 20 KB
- 180 x 150
Stil : Rectangle
Gif Boyutu : 15 KB
Flash Boyutu : 20 KB - 125 x 125
Stil : Square Button
Gif Boyutu : 15 KB
Flash Boyutu : 20 KB - 120 x 90
Stil : Button
Gif Boyutu : 10 KB
Flash Boyutu : 20 KB - 120 x 60
Stil : Button
Gif Boyutu : 10 KB
Flash Boyutu : 20 KB - 88 x 31
Stil : Button
Gif Boyutu : 10 KB
Flash Boyutu : 10 KB
Google’ın (Ads) Kabul Ettiği Banner Boyutları
Sabit Banner Boyutları
Aşağıda piksel (px) ölçü birimine göre hazırlamanız gereken banner’larınızın en x boy ölçüleri yer alıyor.
Google Ads Reklam Görsel standartları ile ilgili dökümanı indirmek için tıklayınız.
- Kare ve Dikdörtgen Bannerlar
- 200 x 200 Küçük Kare
- 240 x 400 Dikey Dikdörtgen
- 250 x 250 Kare
- 250 x 360 Üçlü Geniş Ekran
- 300 x 250 Satır İçi Dikdörtgen
- 336 x 280 Büyük Dikdörtgen
- 580 x 400 Netboard
- Dikey Bannerlar
- 120 x 600 Dikey
- 160 x 600 Geniş Dikey
- 300 x 600 Yarım sayfalık reklam
- 300 x 1050 Dikey
- Leader Bannerlar
- 468 x 60 Banner
- 728 x 90 Leaderboard
- 930 x 180 Üst Banner
- 970 x 90 Büyük Leaderboard
- 970 x 250 İlan Tahtası
- 980 x 120 Panorama
- Mobil Bannerlar
- 300 x 50 Mobil Banner
- 320 x 50 Mobil Banner
- 320 x 100 Büyük Mobil Banner
Banner Nasıl Yapılır?
Banner hazırlamak için birçok farklı programdan destek alabilirsiniz burada en önemli konular hangi banner’ın daha iyi tıklanma oranına sahip olduğu ve daha iyi dönüşüm getirdiğiyle ilişkilidir.
Illustrator: Baskı, web, video ve mobil için logo, simge, çizim, tipografi ve illüstrasyonlar oluşturmanıza olanak sağlar.
Photoshop: Photoshop, fotoğraf işleme ve düzenleme programıdır.
Pixia: Dosya boyutu küçük olan ve son derece kolay kullanılabilen bu programda, fotoğraflar üzerinde her türlü düzenlemeyi yapabilirsiniz.
Banner Maker Pro: Kullanışlı arayüzü sayesinde, kısa sürede web sayfalarınız için profesyonel görünümlü reklam, buton ve grafikler hazırlayabilirsiniz.
Google Web Designer: Görsel ve kod arayüzü kullanarak HTML5 reklamları ve web içeriği oluşturmanıza yardımcı olan bir web uygulamasıdır.
Banner Yapmak için Kullanabileceğiniz Online Programlar
Banner tasarlamak için kullanabileceğiniz bazı online programlar da mevcuttur. Bu programlar ile hedef kitlenize ve ihtiyacınıza yönelik bannerlar hazırlayabilirsiniz.
Canva: Canva, ücretsiz web tabanlı bir tasarım uygulamasıdır. Canva ile infografik, poster, sosyal medya gönderileri, sunum, davetiye, kart ve reklam gönderileri gibi birçok şeyi profesyonelce hazırlayabilirsiniz.
Bannersnack: Birbirinden güzel şablonlar, göz alıcı stok görseller ve zengin objelerle ihtiyaç duyduğunuz reklam banner’larını oluşturabileceğiniz online bir araçtır.
Google Web Designer: Google Web Designer’ın tasarım görünümünü kullanarak çizim araçları, metin ve 3D nesneler ile içerik oluşturabilirsiniz. Google Web Designer Kod görünümü CSS, JavaScript ve XML dosyaları oluşturmanıza olanak tanır ve kodunuzu hem daha kolay hem de daha az hatayla yazmanıza imkân veren söz dizimi vurgulama ve otomatik kod tamamlama özelliklerini kullanır.
Html5 Bannerlar
Bu reklamlar daha önce Flash olan reklamların yerine çıkartılmış, Google tarafından kabul edilen reklam biçimidir. Html5 tipi banner’lara geçilmesinin nedeni, Flash’ın eklenti gerektirmesi, yüklenme süresinin uzun olması ve mobilde çalışmamasıdır. Yukarıda belirtilen banner ölçüleri Html5 için de geçerlidir. Html5’in farkı ise sadece dosya biçimleridir. Html5 banner’larını ZIP şeklinde Google Ads hesabınıza yükleyebilirsiniz. ZIP dosyası içinde ise aşağıdaki dosya türlerine izin veriliyor;
- CSS
- JS
- HTML
- GIF
- PNG
- JPG
- JPEG
- SVG
Hareketli Banner Yapılırken Dikkat Edilmesi Gerekenler;
- 30 saniyeden kısa sürmelidir.
- Reklamlar yanıp sönmeli, flaşörlü olmamalı.
- Dosya formatı GIF veya HTML5 olmalıdır.
- Dosya boyutu 150 KB aşmamalıdır.
Sabit Banner Yapılırken Dikkat Edilmesi Gerekenler;
- Sadece GIF, JPG, PNG formatları çalışır.
- Dosya boyutu 150 KB geçmemelidir.
- Dosya boyutunuz ne kadar düşük olursa reklamınızın yüklenme süresi o kadar hızlı olur.
Html5 Banner yapılırken Dikkat Edilmesi Gerekenler;
- Dosya boyutu 150 KB geçmemelidir.
- ASCII dışı karakterler için UTF-8 kullanılmalıdır.
- ZIP dosyası içerisinde maksimum 40 dosya bulunmalıdır.
Etkili Bir Banner Tasarımında Dikkat Edilmesi Gerekenler
Öncelikle güvenilir bir marka / kurum imajı yaratmaya gayret edin, kullanıcıların bu kadar çok mesaja maruz kaldığı dijital bir dünyada güven hala en önemli konu. Çok fazla renk kullanımından kaçınmaya çalışın ve kullanacağınız fontların okunabilir olmasına özen gösterin. Logonuzun reklamlarınızda bulunmasına dikkat edin. Logonuzda ön plana çıkan renkleri banner tasarımınızda da kullanarak renk uyumunu yakalamaya çalışın.
- Banner tasarımınız, web sitenizin hızını yavaşlatmamalıdır.
- Banner tasarımınız, etkileyici ve dikkat çekici olmalıdır.
- Banner tasarımınız, ürünler veya hizmetler hakkında detaylı bilgi verebilmelidir.
- Banner tasarımda “sadelik” ön planda olmalıdır.
- Banner tasarımlarınızda yani reklamlarınızda net bir eylem çağrısı kullanmalısınız. (satın al, şimdi yükle, şimdi indir, şimdi başlat v.b.)