Google reklamlarında yapılacaklar ve yapılmaması gerekenler
Google reklamları, KOBİ’ler için dikkatli stratejiler geliştirilerek kullanılması gereken bir araç. Birçok KOBİ, bu araçtan faydalanmaya ve tıklama başına maliyetlerle ilgili bir strateji geliştirmeye ihtiyaç duyuyor. Tam da burada danışman firmaların önemi ortaya çıkıyor. Bu nedenle dijital pazarlamaya yatırım yapmak isteyen KOBİ’lere yönelik olarak sık karşılaşılan hataları derlemek istedik. İşte dijital pazarlama yatırımı yapacak olan şirketlerin yapmaları ve yapmamaları gerekenlerle ilgili temel bilgiler:
Yapılacaklar:
Hedef kitlenizi belirleyin
Hedef kitlenizi filtrelemek, ürün ya da hizmetlerinizin en çok hangi kitleye ulaşması gerektiğini belirlemek en önemli başlangıç adımı. Hedef kitlenizin özelliklerine, ne istediklerine, hangi platformlarda daha aktif olduklarına ve neleri aradıklarına göre aşamalı olarak bir liste oluşturun. Bu parametreler, yalnızca net bir mesaj iletmenize yardımcı olmakla kalmayacak, aynı zamanda Google reklam kampanyanızın etkilerini de artıracaktır.
Anahtar kelimeleri belirleyin
Anahtar kelime analiz araçları, arama terimleri için maliyet rekabetini ve hacmi keşfetmenize yardımcı olabilir. İlgili anahtar kelimeleri bulmak kolay olmayabilir. Kesin sonuca varmak için işletmenizi temsil edebilecek eş anlamlıları, alternatif anlamları ve az sayıda talebi olan bir ürün veya hizmet ile alakalı anahtar kelimeleri araştırabilirsiniz. Kapsamlı bir araştırma yapmadan, kampanyanızın başarısız olmasına neden olabilecek anahtar kelimeleri kullanmamanız faydalı olacaktır.
Dikkat çeken, fayda odaklı bir içerik hazırlayın
Her metni ilgili başlıklarla birleştirerek görünürlüğü en üst düzeye çıkarmaya odaklanan bir metin yazın. Bu, teklif verdiğiniz anahtar kelimeyle birlikte harekete geçirici bir mesaj avantajı ve anında yanıt almayı veya hemen satışı teşvik edebilmeyi sağlayacaktır.
Yapılmayacaklar:
Popüler kelimelere teklif vermek
Her yerde olmanın bir anlamı yok. Günde binlerce aramada geçen anahtar kelimeleri kullanmak popüler görülebilir. Ancak bu popüler kelimeler internet üzerinde yapılan aramaların yüzde 30’undan azını oluşturmaktadır. Kalan yüzde 70 ise az miktarda satılan ürünleri hedefleyebilir.
Net bir hedef belirlemeden Google reklamlarını kullanmak
Başlamadan önce net hedefler belirlemeniz gerekir. Aksi takdirde, yaptığınız yatırımın sonuçlarınızı ölçmeniz hayli güç olacaktır. Google reklam hesabınızı yapılandırma şekliniz ve seçtiğiniz nitelikler, aldığınız yanıtları etkileyecektir. Burada Google reklamlarınızın başarısını spesifik, ölçülebilir, ulaşılabilir, gerçekçi ve doğru zamanlama esaslarına göre yapmanız yolculuğu başarıyla tamamlamanıza olanak verecektir.
Dönüşümleri izlemeyi unutmak
Performansı test etmek, kontrol mekanizması kurmak ve durum değerlendirmesi yapmak, tıklama başı maliyetlerin düşürülmesinin önemli bir yolu. Google reklamları izleme, reklam kampanyanızın işletmeniz için olası satışları, indirmeleri, kayıtları ve diğer önemli eylemleri oluşturmanıza imkân tanır. Tekliflerinizi, reklam metninizi ve anahtar kelimelerinizi dönüşüm izleme ile kaydedilen verilere göre optimize edebilirsiniz. Bu adımı atlarsanız, dönüşümünüzü yanlış verilerle değerlendirebilirsiniz.