Google Adwords’te Sıkça Yapılan Hatalar

Adwords günümüzde internette satış yapan, ürünlerini veya hizmetlerini dijital ortamda kullanıcılara sunan firmalar için en iyi pazarlama aracıdır. Fakat Adwords doğru kullanılmadığı zamanlarda reklam maliyetleriniz normalinden daha yüksek olabilir. Kötü yönetilen bir Adwords hesabı size maliyetli olduğu gibi Adwords’ e bakış açınızı da değiştirebilir. Adwords’ e bakış açınızın değişmesi internette sizi veya hizmetlerinizi arayan kullanıcılardan vazgeçtiğiniz anlamına gelir. Bu yazımızda Adwords aracını kullanan firma veya kişilerin sık yaptıkları hatalardan bahsedeceğiz.
adwords-hatalari
 

ZİYARETÇİLERİ ANA SAYFAYA YÖNLENDİRMEK

  Google Adwords’ de reklam vermenizin temel amacı potansiyel müşterilerinize ulaşma yolunda rakiplerinizden hızlı davranmanız olabilir. Fakat bunu yaparken reklamlarınızın her birini ana sayfaya yönlendirirseniz kullanıcılar için pek etkili olmayacak bir izlenim yaratabilirsiniz. Kullanıcılar her aramalarında ana sayfanıza giderek aradığına ulaşamaması, web sitenizden kısa sürede çıkmasına neden olacaktır. Sitenize reklamlarını tıklayarak gelen kullanıcıların web sitenizde ana sayfaya gelmesi ve çıkması hemen çıkma oranınızın yüksek olmasına neden olur. Ancak reklamlarınızı direkt olarak reklam ile ilgili sayfalara yönlendirmeniz reklamlarınızı tıklayan kullanıcıların aradığına ulaşabilmesini sağlar. Bu sayede hemen çıkma oranınızı arttırmamış ve boşa para harcamamış olursunuz.

NEGATİF ANAHTAR KELİME

Reklam verenler genelde kampanyalarını kurduktan sonra uygun anahtar kelimeleri ekleyerek reklam yayınlamaya başlar. Ancak reklamınız için anahtar kelimeleri ekledikten sonra bir de negatif anahtar kelime eklemeyi unutmamalısınız. Negatif anahtar kelimeleri eklemenizin en büyük nedeni birçok dilde kelimenin birden fazla anlam taşıyabilir olmasıdır. Bu şekilde hedef anahtar kelimelerin yanında negatif anahtar kelimeler ekleyerek reklamlarınızı olumsuz tıklamalardan arındırmış olursunuz. Negatif anahtar kelimeler aynı zamanda da kalite puanlarınızı artırmanıza da yardımcı olur.

ANAHTAR KELİME PLANLAYICI

Reklam kampanyalarınızı oluşturduktan sonra anahtar kelimelerinizi seçerken zorlanıyor olabilir ya da aklınıza fazla alternatif gelmiyor olabilir. Bunun için Google’ ın bize sunduğu anahtar kelime planlayıcı kullanmanız gerekir. Reklam kampanyanıza göre size fikirlerde bulunan bu araç potansiyel anahtar kelimeleri kaçırmanızı önleyecektir. Alternatif anahtar kelimeler bularak sitenize gelen ziyaretçi trafiğinizi ciddi bir şekilde artırmanıza yardımcı olur.

REKLAM UZANTILARI

   Reklamlarınızın metin yazıları önemli olduğu kadar görselliği ve metin yazıları haricinde verdiğiniz bilgiler de bir o kadar önemlidir. Google Adwords bu konuda sizlere reklam metinlerinize ilave olarak birden fazla reklam uzantısı ekleme seçeneği sunmaktadır. Reklam uzantıları kullanarak kullanıcın ilgisini üzerinize çekebilir ve reklam metinlerinde belirtemediğiniz bazı bilgileri bu şekilde kullanıcıya gösterebilirsiniz. Aynı zamanda reklam uzantıları reklamlarınızın tıklama oranlarının artmasında da size yardımcı olacaktır.

MOBİL CİHAZLARA UYGUNLUK

Günümüzde mobil cihazların yükselişi ve trafiğin yoğun bir kısmının mobil cihazlardan geldiğini birçoğunuz biliyor olmalısınız. Bu nedenle reklamlarınızı mobil cihazlara uyumlu yapmamak mobil cihazlardaki görünürlüğünüzü olumsuz olarak etkileyecektir. Mobil reklamlar için arama uzantısı, yer uzantısı gibi bilgiler ekleme potansiyel müşterilerin size daha kolay ulaşmasını sağlayabilir. Google Adwords de yapılan bu hatalar reklam maliyetlerinizi artırdığı gibi dijital reklama bakış açınızı da değiştirebilir. Bu yazımızda bahsettiğimiz hatalardan yola çıkarak reklamlarınızı tekrar optimizasyon etmenizde fayda vardır. Reklamlarınızın aşırı tıklama almasından çok doğru kullanıcıya doğru yerde doğru zamanda ulaşabilmeniz için bu hataları göz önünde bulundurmanız gerekir.

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01