Adwords Reklamlarınızı Google Analytics İle Optimize Edin

Tek başına Adwords’ te sunulandan daha fazla analiz sağladığı için Analytics önemlidir. Google Analyics’ i Adwords ile birlikte birçok farklı şekilde kullanabilirsiniz. Ancak bu videoda, özellikle üç konuya değineceğiz. Bunlardan birincisi, hedefleri Adwords dönüşümleri olarak içe aktarma. İkincisi, Analytics’te özel yeniden pazarlama kitleleri oluşturma. Sonuncusu ise otomatik olarak oluşturulan kitleler için akıllı listeleri kullanma. Akıllı hedeflerle başlayalım. Adwords’ te, dönüşüm genellikle tamamlanan bir satın alma işlemi veya elde edilen olası satıştır. Bunları zaten izliyorsunuz. Ancak, Google Analytics’ te hedef birçok şey olabilir: belirli bir sayfanın ziyaret edilmesi, sitede geçirilen belirli bir süre veya değerli bulduğunuz başka birçok şey. Google Analytics, size hedefleri izleme konusunda esneklik sunar ve bu hedefler dönüşüm olarak Adwords’ e aktarılabilir. Bu sayede, daha kapsamlı analizler gerçekleştirebilir ve belirli kitleler için profil niteliğinde hedefler oluşturabilirsiniz. Söz konusu hedefler, önemli gördüğünüz belirli işlemler olabilir. Örneğin: (1) Hedef – Bir kullanıcının ziyaret edilmesini istediğiniz belirli bir sayfaya gelmesi. (2) Süre – Bir kullanıcının sitenizde geçirdiği zaman. Kullanıcıların derinlemesine etkileşimde bulunmasını ya da bilgileri olabildiğince hızlı bir şekilde ulaşmasını istiyorsanız bu metriği kullanabilirsiniz. (3) Oturum başına sayfa veya ekran sayısı – Her kullanıcının ziyaret ettiği sayfa sayısı. Etkileşimi sitede geçirilen süreden ziyade ziyaret edilen sayfa sayısına göre ölçmek istiyorsanız işinize yarayacak bir metriktir. (4) Etkinlik – Kullanıcının video izlediği, alışveriş sepetine ürün eklediği, bir sosyal medya düğmesini tıklayarak sayfa paylaştığı veya başka herhangi bir işlemi gerçekleştirdiği an. Kullanıcıların, standart bir dönüşüm olan bir hedef sayfası görüntülemenin de ötesinde belirli bir işlem gerçekleştirilmesini istiyorsanız faydalı bir metriktir. Bu hedeflerin tamamını dönüşüm olarak Adwords’ e aktarabilir ve böylelikle, reklamlarınızın sağladığı işlemleri görebilir ve ölçebilirsiniz. Daha iyi tanımlanmış kitleler, Analytics’ i Adwords ile birlikte kullanmanın ikinci avantajıdır. GA sayesinde, kampanyalarınızda kullanmak için daha akıllı yeniden pazarlama listeleri oluşturabilirsiniz. Görüntülenen sayfalar, konum, site üzerindeki etkinlik ve hedef tamamlamaları gibi GA segmentlerini kullanarak ideal kitlenizi bulmaya çalışın. Hedefiniz, gelecekte etkili bir şekilde ulaşabileceğiniz gruplar oluşturmaktır. Bunlar; ana sayfayı ziyaret edenler, ürün sayfası görüntüleyenler veya geçmişte dönüşüm gerçekleştirenler gibi gruplardır. Bu ve benzeri grupların tamamına belirli yeniden pazarlama mesajları ile hitap ederek söz konusu kullanıcıların sitenize geri gelmesini sağlayabilirsiniz. Bu tür çok spesifik yeniden pazarlama listeleri oluşturmak için, Google Analytics’ in sunduğu 250′ den fazla boyut ve metrikten yararlanabilirsiniz. Bu örnekte, sitenize ücretsiz yollardan gelen kullanıcıları bulabilirsiniz. Kullanıcıların sizi nasıl bulduğu, sizin onlara nasıl yeniden pazarlama yaptığınızı göstermelidir. Bugünkü son konumuz olan akıllı liste kullanma seçeneğine geldik. Bu seçenekte kitle listelerini siz oluşturmalısınız. Bunun yerine, GA, dönüşüm gerçekleştirme olasılığı en yüksek kullanıcıları temel alarak oluşturur. Sizin segmentlere ayırmanız gerekmeden bir hedef kitle elde edersiniz. Oldukça faydalı bir özelliktir. Adwords hesabınızı optimize etmek için Analytics’ i kullanırken (1) hedefleri Adwords dönüşümleri olarak içe aktarmanızı, (2) Adwords’ te hedeflemek üzere GA’ da özel kitleler oluşturmanızı ve son olarak (3) kendiniz yapmak istemiyorsanız, otomatik olarak oluşturulan yeniden pazarlama kitleleri için akıllı listeleri kullanmanızı öneririz.

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01