Reklamlarınızın Tıklama Oranlarını Artırın

Adwords tıklama oranı (TO) her reklam veren için önemli bir unsurdur. Tıklama oranı bizlere reklamımızın kullanıcılarla ne kadar alakalı olduğunu, reklamımızın aldığı gösterime karşılık ne kadar tıklama elde ettiğini gösterebilir. Reklam metinlerimizi hazırlarken ya da kampanyalarımızı oluştururken bazı konulara dikkat etmememiz, TO oranlarımızı etkileyebilir. Örneğin reklam metinlerimizi yazarken sadece kulağa hoş geldiğinden dolayı kullanacağımız cümleler reklamlarımızın hem kalite puanını hem de TO oranlarını etkileyebilir. Peki tıklama oranlarını nasıl arttırabiliriz? Bunun için birden fazla yöntem var bu makalemizde sizlere bu yöntemlerde bahsedeceğim.

ANAHTAR KELİMELERİMİZİ REKLAM GRUPLARINA BÖLMEK

Kullanıcıların reklamınızı tıklaması için en etkili yöntemlerde biri anahtar kelimelerinizi reklam metinlerinin içinde kullanmak. Fakat tek bir kampanya altında bir reklam grubu içinde birkaç reklam ekleyerek bu anahtar kelimelerinizi reklam metinlerine sığdırmak pek mümkün değil. Bunun için bir biri ile alakalı kelimeleri tek bir reklam grubunda toplamalısınız. Bu şekilde reklamlarınızı daha da özelleştirebilir ve kullanıcıların reklamlarını tıklama olasılığı arttırabilirsiniz.

ANAHTAR KELİMELERİ REKLAM METİNLERİNİN İÇİNDE KULLANMAK

Kullanıcılar aradığı kelimeleri reklam metninizin içinde görmesi, aradığı bir sonuca ulaştığı anlamına gelebilir. Eğer reklam gruplarınızı anahtar kelimelerinize göre gruplandırdıysanız, bu anahtar kelimeleri içeren reklam metinleri hazırlamaya başlamalısınız. Fakat reklam metinlerinizi hazırlarken anahtar kelimelerinizi kullanıcıyı fazla rahatsız edecek kadar sık kullanmamaya da özen göstermelisiniz. Aynı zaman da reklam metninin yanı sıra anahtar kelimelerinizi görünen URL kısmında veya reklam başlığında kullanmanızda kullanıcının ilgisini fazlasıyla çekebilir.

TIKLAMA BAŞINA MALİYET (TBM) TEKLİFLERİNİ ARTIRMAK

Reklamlarınızın fazla tıklama almasını yani tıklama oranının artmasını istiyorsanız kullanıcın aradığı konumda olmalısınız. Reklamlarınız düşük TBM ile de yayınlanabilirsiniz. Ancak bu reklam konumunuzun sağ tarafta veya alt kısımda olmasına neden olur. Reklamlarınız kullanıcın aradığı terimlerle alakalı olabilir ama kullanıcı aradığı sonuca üst konumdaki bir reklam verende ulaştıysa siz sadece almış olduğunuz gösterim ile kalırsınız. Bu da reklamlarınızın gösterim alıp, tıklama almadığından tıklama oranının düşük olmasına neden olacaktır. Eğer tıklama oranlarının negatif bir sonuç vermesini istemiyorsanız kullanıcının aradığı sorgularda üst konumda olmaya özen göstermelisiniz. TBM teklifini artırmanız reklamlarınızı üst konumda göstermenize ve tıklama oranlarınızın artmasına yardımcı olacaktır.

GENİŞLETİLMİŞ REKLAM METNİ KULLANMAK

Adwords eski reklam türlerinde reklam başlığı 25 karakterle sınırlı olduğundan genelde kısa başlıklar ile reklam oluştururduk. Yakında kullanımdan kalkacak bu reklam türünde reklam verenlerin alanları kısıtlıydı ve müşteri ile yeterli iletişime geçebilecek imkanları yoktu. Google bir süredir genişletilmiş mobil uyumlu reklam metinlerini tüm kullanıcılara tavsiye ediyor. Eski reklamları değiştirmeye çalıştığınızda artık dönüştürülen genişletilmiş reklam metinleri çıkıyor. Eski reklam metinlerini kullanmaya hala devam ediyorsanız bir an önce değiştirin ve genişletilmiş reklamlar ile mobil ve masa üstüne uyumlu reklam modellerini denemeye başlayın.

REKLAM UZANTILARI İLE DİKKAT ÇEKMEK

Reklam uzantıları ekleyerek kullanıcıları aradıkları farklı sayfalara yönlendirebilirsiniz. Reklam uzantıları aynı zamanda reklamlarınız görsel olarak daha geniş ve etkileyici gözükmesini sağlar. Kullanıcı aradığı sonucu reklam başlığınızdan daha etkili gördüğü, site uzantınızda bulabilir. Ya da direkt olarak iletişim sayfanıza ve ya konumunuza ulaşmak isteyebilir. Site bağlantısı ekleyerek reklamlarınızı daha özel kılabilir ve dikkat çekebilirsiniz.

 REKLAM GRUPLARINIZA BİRDEN FAZLA REKLAM EKLEMEK

Reklam metinlerini seçerken ne kadar özen gösterseniz de her kullanıcıyı etkileyecek tek bir metin reklam bulamayabilirsiniz. Bu yüzden birden fazla reklam metni oluşturmanızda fayda vardır. Birden fazla reklam metni oluşturarak farklı kullanıcıları da etkileyebilir ve reklamlarınızın tıklama oranlarının artmasını sağlayabilirsiniz. Bu makalemizde tıklama oranlarını etkili ve hızlı bir şekilde artırma yöntemlerinden bahsettik. Bu yöntemleri uygulayarak gösterimlerinizi verimli tıklamalara dönüştürebilir, TO oranınızı artırarak kullanıcıları etkileyebilir ve yeni müşterilerinize ulaşabilirsiniz.

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01 

BİZ SİZİ ARAYALIM.

BİZE ULAŞIN.

Soru sormak veya bizimle çalışmak isterseniz tek yapmanız gereken şey formu doldurmak.

Adres

Esentepe Mah. Matbuat Sok. Durukan Apt. No:17 D:2, 34394 Şişli/İstanbul

bildirim@egbilisim.com.tr

(+90) 212 233 41 01