Dönüşüm Oranlarınızı Artırmanın Püf Noktaları
Reklam kampanyalarınızdan iyi bir trafik sağladığınız halde istediğiniz dönüşümleri elde edemiyor musunuz? Bu makalede dönüşüm oranlarınızı artırmanın püf noktalarını inceleyeceğiz.
İyi bir dönüşüm oranına sahip olmak yüksek satış hacminin temelidir. O halde dönüşüm nedir?
Dönüşüm, reklamlarınızı yayınlamaya başlamadan önce belirlediğiniz bir eylemin gerçekleşme oranıdır. Amaçlanan eylem işletmenin hedefine bağlı olarak değişkenlik gösterebilir. Satın alma işleminin gerçekleşmesi, rezervasyon oluşturmak, mail gönderim listesine abone olmak veya ziyaretçilerin sitede daha uzun süre kalmasını sağlamak gibi eylemler dönüşüm olarak sayılabilir.
Dönüşüm, e-ticaret siteleri için satışları artırmak ve daha fazla müşteri kazanmak adına en önemli temel göstergelerden biridir. İşletmeler dönüşüm oranlarını yükselterek çok ciddi bir oranda kar artışı elde ediyor. Dönüşüm oranlarınızı artırmak daha fazla iş yapmak ve dolayısıyla daha fazla kar elde etmenize olanak verir.
Satış Hunisi Nedir?
Satış Hunisi, potansiyel müşterilerinizin bir satın alma kararı sürecinde hangi aşamada olduklarını görselleştiren araçtır. Bazen, gerçek bir satış hunisi grafiğine bakarak aşamaları görselleştirmek daha kolaydır.
Dönüşüm huninizdeki potansiyel müşteri sayısı, bir satışa yaklaştıkça azalma gösterir. Endişe etmeyin, bu gayet doğal. İşletmeler çoğu zaman potansiyel bir müşteriyi hemen satışa dönüştürmeye çalışır. Bunun yerine, bir dizi iyileştirmelerle müşterilerinizin satış hunisindeki yolculuğuna yardımcı olun ve ardından ise adım adım satışa ilerleyin. Peki bu adımlar neler?
İşe ilk olarak web sitenizi optimize ederek başlayın
Hedef belirlemek her iş için en önemli adımdır. Web siteniz gerçekleştirmek istediğiniz hedefe uygun olarak tasarlanmalıdır. Örneğin, form doldurma, bültene kaydolma, satın alma veya rezervasyon oluşturma gibi hedefleriniz varsa bu hedefler belirgin şekilde kullanıcıya sunulmalıdır.
A/B testleri yapın
İşletme kaynaklarınızı doğru ve verimli kullanmak bir hayli önemlidir. A/B testi, web sitenizin dönüşüm oranını artırmak için uygulanan bir tekniktir. Örneğin, sayfanız için iki olası başlığınız varsa ve hangisini kullanacağınıza karar veremediyseniz, hangisinin daha iyi çalıştığını görmek için A/B testi yapabilirsiniz. Bu sayede her sayfanız için iki alternatif oluşturursunuz. A/B yazılımı gelen trafiğin yüzde 50’sini A sayfasına diğer yüzde 50’sini ise B sayfasına yönlendirir. Böylece hangi sayfanın daha başarılı olduğunu ölçümleyebilirsiniz. Dijital pazarlamada, web siteniz veya ürün tasarımı söz konusu olduğunda mükemmel diye bir şey yoktur. Neyin işe yarayıp neyin işe yaramadığını öğrenmenin tek yolu sürekli test etmektir.
Sayfa açılış hızınızı iyileştirin
Kullanıcılar sayfanızla ilk temaslarını site hızınızla aracılığıyla yaparlar. Geç yüklenen sitelerde insanlar siteden çıkma eğilimindedir ve bu da kullanıcı deneyimlerini oldukça olumsuz etkiler. Hızlı yüklenen siteler hem kullanıcıların sayfalar arasında geçiş yapmasını hem de belirlediğiniz aksiyonları gerçekleştirmelerini de kolaylaştırır.
Web sitenizin mobil cihazlara uyumlu olduğundan emin olun
Dünya genelinde yapılan araştırmalar, internet trafiğinin yüzde 68’inin (We Are Social 2020 Raporu) mobil cihazlar üzerinden gerçekleştiğini gösteriyor. Web sitenizde kullandığınız görsellerin ve içeriklerin mobil optimizasyonunu sağlayarak mobil kullanıcı deneyimine yatırım yapın.
Yüksek çözünürlüklü görseller ve videolar kullanarak web sitenizi ilgi çekici hale getirin
Karmakarışık bir sayfa tasarımındansa kolay anlaşılır ve net olan bir web sayfa tasarımı müşterinin daha çok ilgisini çeker. Bu da, sayfa içinde daha kolay aksiyon alabilmesini sağlar. Özellikle satış odaklı siteler, kolayca satın almaya yönlendirecek sayfa tasarımını tercih etmelidir.
Öte yandan, potansiyel müşterileriniz için dijital mağazalardaki ilk temas fotoğraf ve video içeriklerdir. Bu fotoğraf ve video içerikler adeta sizin vitrininizdir. Yapılan araştırmalar, ziyaretçilerin çoğunlukla video ve fotoğrafların kullanıldığı reklamlara daha fazla eğilim gösterdiğini ortaya koymuştur.
Başlık kullanımına özen gösterin
Web sitenizde yer vereceğiniz ürün ya da hizmetleriniz için oluşturacağınız başlıklar da son derece önemlidir. Merak uyandıran veya ilgi çekici bir başlık kullanıcı davranışlarını olumlu yönde etkiler ve dönüşüm oranlarınızı artırır. Bu sebeple, özellikle merak uyandıran, ilgi çekici ve kullanıcıyı tıklama yapmaya teşvik eden başlıklar kullanmanızda fayda var.
Güven verin
E-ticarette güven vermek oldukça önemli bir konudur. Bunun için, daha önce web sitenizden alışveriş yapmış olan kullanıcıların yorumlarına sitenizde yer verebilirsiniz. Ya da ürün veya hizmetiniz ile ilgili yapılmış araştırma sonuçlarını yayınlayabilirsiniz. Ayrıca düzgün çalışan ve ayrıntılı bir iletişim sayfası da sitenizin güvenirliğine katkı sağlayabilir. Bunun yanı sıra bazı öneriler:
- Sitenizin arka planında gerçek bir organizasyon olduğunu gösterin.
- Sağladığınız hizmetler ile ilgili uzmanlığınızı vurgulayın.
- Ziyaretçileriniz sizinle iletişim kurabilmesini kolaylaştırın.
- Sitenizi kolay ve kullanışlı bir hale getirin.
- Sitenizde yer alan içerikleri sık sık güncelleyin.
- Ne kadar küçük olursa olsun her türlü hatadan kaçının.
Gizliliği dikkate alın
Özellikle günümüz dijital çağında internet kullanımının artmasıyla gizlilik çok büyük önem arz eder hale geldi. O sebeple kullanıcılardan sadece ihtiyacınız olan bilgiyi talep edin. Kullanıcılardan özel veya kişisel bilgi talebinde bulunuyorsanız sebebini açıkça belirtin ve bu bilgileri nasıl kullanacağınızı şeffaf bir biçimde açıklayın. Eğer ziyaretçilerin açık adres bilgilerine ihtiyacınız yoksa bu bilgiyi hiç sormayın.
Dikkat dağıtıcı unsurları kaldırın
Ziyaretçilerin sitenizde gerçekleştirebilecekleri birden çok eylem olsa da sizin için en önemli eylemin ne olduğuna odaklanın ve ziyaretçileri hedeften uzaklaştıracak öğeleri kaldırın. Sitenizde çok fazla görsel ya da işlem seçeneği varsa karar vermek de o kadar güç hale gelir. Bundan ötürü gereksiz ürün ya da hizmet seçeneklerini, bağlantıları veya işe yaramayan dikkat dağıtıcı unsurları kaldırın ya da en aza indirin.
Rakip analizi yapın
Günümüzde sağlanan tüm hizmetlerin ve satılan her ürünün muadilleri dolayısıyla rakipleri vardır. Bu e-ticaret yapan işletmeler için de böyledir. Yapılan araştırmalar insanları bir satın alma işlemi gerçekleştirmeden önce araştırma yaparak, satın almak isteyeceği ürün veya hizmet ile ilgili kıyaslama yaptığı ortaya koyuyor. Bunu göz önünde bulundurarak rakip analizi yapın, ürün veya hizmetlerinizi rakipleri ile karşılaştırın.
Karşılaştırma ve analizleri yaptığınızda, alternatiflere göre avantajlı olduğunuzu düşündüğünüz şeylere dikkat çekebilirsiniz. Ürün ya da hizmetiniz diğerlerinden pahalıysa nedenini açıkça belirtmelisiniz.
Harekete geçirici mesajlar/butonlar ekleyin
Sitenizin her sayfası için kendinize “Ziyaretçinin ne yapması gerekir?” sorusunu sorun. Örneğin, randevu almak için arama yapmaları mı gerekiyor? O halde, “Randevu Al” butonu ekleyin. Ya da “İletişim formu doldurmak ister misiniz?” veya “Şimdi Satın Al” gibi harekete geçirici butonlar ekleyin.
Kampanyalar düzenleyin
Satın alımlarda ek indirimler veya kampanyalar düzenleyerek dönüşüm oranlarınızın artmasını sağlayabilirsiniz. Böylelikle kullanıcıların sitenizle etkileşim halinde kalarak daha fazla zaman geçirmelerini sağlayabilir, dönüşüm oranınızı artırabilirsiniz.
İyi bir teklif değeri verin
Web sitenize gelen ziyaretçilerin istenen davranışı gerçekleştirebilmeleri için sunulan ürünü değerli bulması gerekir. Kimi web siteleri çok fazla trafik çekmelerine karşın dönüşüm oranlarını bir hayli düşüktür. Bunun nedeni, yüksek fiyat, ürün hakkında eksik bilgi veya güven duygusu yaratmamak olabilir.
Google Ads ile yeniden pazarlama yapın
Web sitenizi ziyaret eden ancak ürün ya da hizmetinizi satın almayan potansiyel müşterileriniz için yeniden pazarlama yapabilirsiniz. Yeniden pazarlama sayesinde sitenizle etkileşime girmiş, hatta belirli sayfaları görüntülemiş kullanıcılar veya sepeti terk etmiş kullanıcılar gibi özelleştirmeler yaparak ürün ya da hizmetleriniz ile ilgili Google’da arama yapan potansiyel müşterilerinizin tekrar karşısına çıkabilirsiniz. Bu sayede akılda kalıcılığınızı ve dönüşüm oranlarınızı artırabilirsiniz.
Sosyal medya ile yeniden pazarlama faaliyetlerinde bulunun
Web sitenize gelen ancak dönüşüm elde edemediğiniz ziyaretçiler için yeniden pazarlama yapmanız kritik bir öneme sahiptir. Potansiyel müşteriler web sitenize girdikten sonra tekrar Instagram, Youtube, Facebook gibi kanallarda sizi hatırlamalı ve dönüşüm için heyecanlanmalıdır. Sosyal medya yeniden pazarlama çalışmaları dönüşüm oranlarınızı artırmakla kalmaz aynı zamanda marka bilinirliğinize de katkı sağlar.
Sosyal Medya